شناسهٔ خبر: 67589758 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روند صعودی معاملات تتر در بازار کریپتو

صاحب‌خبر -
روند صعودی معاملات تتر در بازار کریپتو
خبرگزاری آریا- استیبل کوین‌ها به یک جزو جدایی‌ناپذیر از اکوسیستم بلاک چین تبدیل شده‌اند و ثبات را در یک بازار بسیار نوسان ایجاد می‌کنند. در میان بی‌شمار استیبل کوین‌های موجود امروز، تتر (USDT) به انتخاب ارجح برای اکثر کاربران کریپتو تبدیل شده است. به‌گونه‌ای که معاملات تتر در بازار کریپتو روند صعودی به خود گرفته و حجم روزانه آن به رتبه اول، حتی بالاتر از بیت کوین و اتریوم دست یافته است.

نیاز به ثبات و افزایش معاملات تتر در بازار کریپتو

استیبل کوین‌ها برای حفظ ارزش پایدار خود به دارایی‌های ذخیره‌ای مانند دلار آمریکا، یورو یا کالاهایی مانند طلا می‌چسبند. آن‌ها از طریق مکانیسم‌های گوناگون همچون وثیقه فیات، وثیقه‌های ارز دیجیتال و مدل‌های الگوریتمی به این ثبات قیمت دست می‌یابند. تتر دارای وثیقه فیات است و هر توکن صادر شده آن با ذخایر ارز فیات دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. بنابراین قیمت تتر با اختلاف بسیار ناچیز نسبت به دلار آمریکا تعریف می‌شود.

در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران کریپتو در نوسانات بازار رشد می‌کنند، اما این موضوع می‌تواند مانع استفاده از آن‌ها برای پرداخت یا حواله شود. استیبل کوین تتر این مشکل را با ارائه یک جایگزین پایدار و قابل اعتماد حل می‌کند. به طوری که در طیف گسترده‌ای از کاربردها نظیر پایه جفت ارزهای معاملاتی، حواله‌ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده می‌شود.

این ثبات باعث رشد قابل توجه معاملات تتر در بازار کریپتو شده است. به طوری که هم‌اکنون دارای حجم بازار خیره‌کننده 112 میلیارد دلاری است و پشت سر بیت کوین و اتریوم قرار دارد. حجم معاملات روزانه تتر نیز تقریبا 73 میلیارد دلار است و از این منظر در رتبه اول به سر می‌برد. افزایش قابل توجه در حجم معاملات تتر از سال 2020 آغاز شد.

معاملات تتر در بازار کریپتو؛ رهبر بلامنازع!

با وجود رقابت شدید، تتر (USDT) موقعیت خود را به عنوان استیبل کوین پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است. تتر که در سال 2014 عرضه شد، ظرف 10 سال توانست حجم معاملات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد. به طوری که حالا به عنوان رهبر بلامنازع در بخش حجم معاملات شناخته می‌شود.

طبق گزارش CoinMarketCap تتر با ارزش بازار 112 میلیارد دلار، کمی بیش از 70 درصد از کل سرمایه بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. در مقابل، سهم دومین استیبل کوین بزرگ بازار یعنی یو.اس.دی.کوین (USDC) تنها به 21 درصد می‌رسد. علاوه بر این، رشد معاملات تتر در بازار کریپتو هیچ علامتی از کاهش یا افت را نشان نمی‌دهد. تعداد معاملات USDT از ابتدای سال 2024 افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است.

معاملات تتر در بازار کریپتو؛ رهبر بلامنازع!

استفاده از تتر در بلاک چین های متعدد

فعالیت تتر در بلاک چین های مختلف بسیار قوی است، اما استفاده از آن در شبکه‌ها تفاوت دارد. با بررسی رفتار کاربران در بلاک چین های متعدد می‌توانیم کاربردهای متنوع تتر را مشاهده کنیم. چه برای مبادله، انتقال وجه یا عمل به عنوان یک ذخیره پایدار ارزش، تطبیق‌پذیری USDT غیرقابل انکار است.

شبکه ترون (TRON) با سهم 78 درصدی در حجم تراکنش‌های تتر پیشتاز است. این تسلط در درجه اول به هزینه‌های پایین تراکنش و در دسترس بودن بالای TRON برای استیکینگ و ییلد فارمینگ در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز برمی‌گردد. نکته جالب این است که رتبه دوم نه به اتریوم بلکه به پالیگان (Polygon) اختصاص دارد که بیش از 8 درصد از کل معاملات تتر در بازار کریپتو را تشکیل می‌دهد.

جمع بندی

استیبل کوین‌هایی مانند تتر با ایجاد ثبات و تسهیل فعالیت‌های مالی گوناگون نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال بازی می‌کنند. استیبل کوین USDT همچنان بهترین انتخاب برای بسیاری از افراد است و تاثیر قابل توجه و رشد مداوم آن در فضای بلاک چین را نمی‌توان نادیده گرفت. موضوعی که در رشد روزافزون معاملات تتر در بازار کریپتو متبلور شده است.

نظر شما