شناسهٔ خبر: 67589678 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اقتصاد جهانی:

دلار کاهش یافت و یورو پس از انتخابات فرانسه قدرت خود را حفظ کرد

صاحب‌خبر -
دلار کاهش یافت و یورو پس از انتخابات فرانسه قدرت خود را حفظ کرد
خبرگزاری آریا-با ادامه پیامدهای گزارش مشاغل منتشر شده در روز جمعه و در بحبوحه انتظار شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو برای ارائه سیگنال هایی در مورد ارزهای اصلی، دلار امروز، سه شنبه، نزدیک به پایین ترین سطح خود در حدود یک ماه گذشته در برابر گروهی از ارزهای اصلی نوسان کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از رویترز؛یورو پس از نوسانات شدید دیروز دوشنبه، پس از پایان انتخابات پارلمانی فرانسه بدون کسب اکثریت واضح برای هیچ یک از اتحادهای رقیب، سطح خود را حفظ کرد، که ممکن است علیرغم تأثیر مثبت بالقوه آن بر نگرانی های مالی مرتبط با یک بن‌بست سیاسی منجر شود.

شاخص دلار که عملکرد واحد پول آمریکا در برابر یورو، پوند استرلینگ، ین و سه ارز اصلی دیگر را اندازه گیری می کند، در 104.99 واحد قرار گرفت و نزدیک به 104.80 بود که در شب گذشته ثبت کرد، که پایین ترین رقم در سه هفته و نیم اخیر است.

این شاخص هفته گذشته تحت تاثیر گزارش مشاغل منتشر شده در روز جمعه 0.9 درصد کاهش یافت، که شرط بندی را تقویت کرد که فدرال رزرو به زودی شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد.

رئیس فدرال رزرو قرار است از اواخر امروز در سنا و سپس مجلس نمایندگان، فردا چهارشنبه.در مقابل کنگره شهادت دهد که به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.
یورو با 0.06 درصد افزایش به 1.08295 دلار رسید و به بالاترین سطح در حدود 4 هفته اخیر که دیروز دوشنبه به 1.0845 دلار رسید نزدیک شد. واحد پول اروپایی نیز در همان روز کاهش یافت و به 1.07915 دلار رسید.

پوند استرلینگ پس از اینکه دیروز دوشنبه به 1.28455 دلار رسید که بالاترین سطح از 12 ژوئن بود، در 1.2809 دلار قرار گرفت.

ین تغییر چندانی نداشت و در برابر دلار در 160.945 باقی ماند.

نظر شما