شناسهٔ خبر: 67589351 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رونمایی روسیه از پهپاد نسل ششم+تصاویر

پهپاد (Hunter) S-۷۰ Okhotnik روسیه، یک پهپاد رادار گریز نسل ششم که توسط سوخو و میگ ساخته شده است، نشان‌دهنده جهش قابل‌توجهی در فناوری جنگ بدون سرنشین است.

صاحب‌خبر -

ما در دنیای دیوانه‌واری زندگی می‌کنیم که در آن بسیاری از قدرت‌های بزرگ، با داشتن هواپیما‌های جنگی نسل پنجم، وسواس زیادی برای ساختن یک پرنده نسل ششم دارند. روسیه یکی از این قدرت‌ها است.

پهپاد (Hunter) S-۷۰ Okhotnik روسیه با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته از جت جنگنده Su-۵۷، توسط این کشور در حال آزمایش بوده و می‌تواند بردی تا ۶۰۰۰ کیلومتر را ارائه داده و بمب‌ها و موشک‌های مختلف را حمل کند. توانایی آن برای برخاستن و فرود مستقل و انجام مأموریت‌های پیچیده، پتانسیل آن را برای بازتعریف نبردهای هوایی برجسته می‌کند.

پهپاد نسل ششم روسیه زودتر از رقبا وارد میدان شد/ عکس

از آنجایی که روسیه از جنگ اوکراین درس‌های زیادی آموخته، اس-۷۰ هانتر نقش مهمی در استراتژی‌های نظامی آینده دارد. گفته می‌شود که جنگ یکی از این دو کار را با یک کشور انجام می‌دهد: یا آن را کاملاً نابود می‌کند یا آن را تقویت می‌کند. در مورد روسیه، جنگ آن‌ها علیه اوکراین به مسکو کمک می‌کند تا با شیوه جدید جنگ سازگار شود. هواپیماهای بدون سرنشین، جهان جنگ را کاملاً تغییر داده‌اند.

اوکراین قهرمانانه بر جنگ هواپیماهای بدون سرنشین تسلط یافته و از انواع پهپادها علیه اهداف روسی استفاده کرده است. برنامه ریزان دفاعی روسیه به‌جای شکست از این اقدامات، تلاش خود را بر ساخت نسل جدید پهپادهای جنگی متمرکز کرده‌اند. یکی از سامانه‌های بدون سرنشین جدیدی که روس‌ها در حال توسعه آن هستند، هواپیمای جنگی بدون سرنشین رادار گریز S-۷۰ Okhotnik (شکارچی) است. این سامانه بدون سرنشین توسط سوخو و شرکت هواپیماسازی میگ به‌عنوان یک پروژه هواپیمای نسل ششم در حال توسعه است.

این پهپاد بر اساس Mikoyan Skat طراحی شده توسط میگ ساخته شده و مجهز به برخی از فناوری‌های جت جنگنده سوخو Su-۵۷ است. اولین مدل آماده پرواز پهپاد رزمی سنگین اس-۷۰ اوخوتنیک (شکارچی) روسیه برای آزمایش در راه است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ آزمایش شود.

پهپاد نسل ششم روسیه زودتر از رقبا وارد میدان شد/ عکس

S-۷۰ Okhotnik روسیه قرار است از باند پروازی مشابه هواپیماهای سرنشین دار پرتاب شود. این هواپیما با کمک سیستم خلبان خودکار پیشرفته قادر به بلند شدن و فرود خودکار خواهد بود. S-۷۰ Okhotnik روسیه از راه دور توسط یک اپراتور انسانی هدایت می‌شود، اما همچنین دارای یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته است که به آن امکان می‌دهد تحت شرایط عملیاتی به‌طور مستقل پرواز کند. این سیستم هوش مصنوعی به پهپاد این امکان را می‌دهد که به‌طور پویا به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهد و مأموریت از پیش برنامه‌ریزی‌شده خود را انجام دهد.

پیش‌بینی می‌شود اس-۷۰ اوخوتنیک تسلیحات مختلفی از جمله بمب‌های کالیبر ۲۵۰ و ۵۰۰، بمب‌های هدایت‌شونده و غیر هدایت‌شونده تا وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم، بمب‌های هدایت‌شونده مانند بمب خوشه‌ای درل که برای Su-۵۷ ساخته شده و غیره را حمل کند. این پهپاد همچنین قادر خواهد بود با استفاده از حسگرهای پیشرفته خود اهدافی را برای هواپیماهای دیگر تعیین کند.

 

نظر شما