شناسهٔ خبر: 67589077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ترامپ: بایدن انصراف نمی‌دهد/ دموکرات‌ها راهی ندارند جز متمم ۲۵!

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که به‌رغم گمانه‌زنی‌ها، رئیس جمهور کنونی این کشور در رقابت انتخاباتی باقی خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر این باور است که جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و رقیب وی در انتخابات ماه نوامبر، به‌رغم گمانه‌زنی‌ها درباره انصراف، تا پایان در رقابت انتخاباتی باقی خواهند ماند.

ترامپ ۷۸ ساله می‌گوید که بایدن ۸۱ ساله به خاطر غرورش از انصراف خودداری خواهد کرد. نامزد جمهوری‌خواهان همچنین یادآور شد که بایدن به دلیل تمام نمایندگانی (دلیگیت‌هایی) که در جریان انتخابات اولیه حزب دموکرات برای خود دست و پا کرده، نامزدی این حزب را قبضه کرده است. بایدن نیز به شخصه بارها اعلام کرده است که از رقابت کنار نخواهد کشید.

ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی با فاکس‌نیوز گفت: جالب این است که او به دلیل نمایندگانی که در جیب دارد، از قدرت زیادی برخوردار است. می‌دانید، وقتی که نماینده‌ها را دارید، قدرت هم دارید مگر اینکه خودش بگوید «کنار می‌کشم». در غیر این صورت آنها نمی‌توانند غیر از توسل به متمم ۲۵، او را کنار بگذارند.

متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه را قادر می‌سازد تا اعلام کنند که رئیس جمهوری قادر به انجام وظایفش نیست و در نتیجه مسئولیت به معاون وی واگذار می‌شود. البته هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه کامالا هریس، معاون بایدن یا دموکرات‌های ارشد تصمیمی برای فعال کردن این گزینه داشته باشند، وجود ندارد.

ترامپ همچنین درباره بایدن اضافه کرد: او مغرور است و به خاطر غرورش هم قصد کناره‌گیری ندارد. اینطور به نظر می‌رسد که او قصد چنین کاری را ندارد.

مصاحبه ترامپ در بحبوحه تشدید نگرانی دموکرات‌ها درباره توانایی جسمی و ذهنی بایدن برای رقابت با ترامپ منتشر شده است. پس از نخستین مناظره بایدن و ترامپ که ۲۷ ژوئن برگزار شد، رئیس جمهوری آمریکا به دلیل لغزش، نداشتن حضور ذهن و از دست دادن رشته کلام در چندین موقعیت، هدف انتقادات گسترده قرار گرفت.

نکته دیگر درباره مصاحبه اخیر ترامپ این است که اظهاراتش در این مصاحبه با اظهارنظرات قبلی وی تناقض دارد. او در ویدئویی که دیلی‌بیست منتشر کرده است، گفت که «او (بایدن) از رقابت کنار می‌رود. من او را بیرون می‌اندازم»!

نظر شما