شناسهٔ خبر: 67588949 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌ها، گامی حیاتی برای رشد و توسعه اقتصادی

در این مطلب، به بررسی اهمیت افزایش ظرفیت تولید مصالح ساختمانی و تاثیرات مثبت آن بر جنبه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌پردازیم.

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی: در دنیای صنعتی امروز، افزایش ظرفیت تولید یک کارخانه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت و رشد اقتصادی مطرح می‌شود. این امر نه تنها به بهبود کارایی و بهره‌وری منجر می‌شود، بلکه تاثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد کلان و توسعه پایدار دارد. در این مطلب، به بررسی اهمیت افزایش ظرفیت تولید مصالح ساختمانی و تاثیرات مثبت آن بر جنبه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌پردازیم.

از جمله تاثیرات افزایش ظرفیت تولید یک کارخانه می‌توان به افزایش صادرات و تقویت جایگاه کشور در بازارهای بین‌المللی اشاره کرد. صادرات مصالح ساختمانی نوین به دلیل داشتن ارزش افزوده بالا و تقاضای مستمر در بازارهای جهانی، می‌تواند منبع درآمدی پایدار و قابل توجه برای کشور باشد.

شرکت کی‌پلاس (کناف ایران سابق)، یکی از پیشروان صنعت تولید مصالح ساختمانی در ایران، در حال بهره‌برداری از کارخانه دوم خود در شهر شیراز است. این اقدام مهم، ظرفیت تولید پنل های گچی این شرکت را از 39 میلیون متر مربع در سال تا میزان دو برابر یعنی حدود 80 میلیون متر مربع افزایش داده و بخش عظیمی از تقاضا و نیازهای روزافزون بازار داخلی و خارجی را تامین خواهد کرد.

با راه‌اندازی این کارخانه جدید ظرف دو سال آینده، ظرفیت تولید پنل های گچی شرکت کی‌پلاس (کناف ایران سابق) به میزان چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. این کارخانه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته و خط تولید مدرن، محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی تولید خواهد کرد. این افزایش ظرفیت تولید، به شرکت کی‌پلاس که پیشرو صنعت ساختمان و ساخت و ساز مدرن است، امکان می‌دهد تا به طور موثرتری به نیازهای متنوع مشتریان خود پاسخ دهد و نقش پررنگ‌تری در این صنعت ایفا کند.

گسترش بازارهای بین‌المللی با ظرفیت جدید تولید پنل‌های گچی

افزایش ظرفیت تولید، زمینه‌ساز گسترش صادرات محصولات کی‌پلاس به بازارهای بین‌المللی نیز می‌باشد. کی‌پلاس با داشتن محصولات با کیفیت بالا و استانداردهای جهانی، توانسته است اعتماد بسیاری از مشتریان خارجی را جلب کند. با افزایش ظرفیت تولید پنل‌های گچی، کی‌پلاس قادر خواهد بود بازارهای جدیدی را هدف قرار دهد. این توسعه صادرات، علاوه بر افزایش درآمدهای ارزی، به اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد ملی نیز کمک شایانی خواهد کرد. خط تولید پنل‌های گچی در کارخانه جدید کی‌پلاس، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و ماشین‌آلات مدرن، با حفظ استانداردهای کیفی پیشین به زودی شروع به فعالیت خواهد کرد.

در همین راستا، شرکت کی‌پلاس با حضور پر رنگ در بیست و ششمین نمایشگاه صنعت ساختمان شیراز، فرصت مناسبی را برای معرفی محصولات جدید و نوآوری‌های خود فراهم کرد. این نمایشگاه، که یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت ساختمان در کشور است، بستری مناسب برای تبادل نظر با دیگر فعالان این حوزه می باشد و 12 الی 15 تیر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس برگزار شد. حضور کی‌پلاس در این نمایشگاه، علاوه بر نمایش توانمندی‌های شرکت، فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شنیدن نظرات و پیشنهادات آن‌ها و اطلاع رسانی نسبت به احداث کارخانه جدید کی‌پلاس در شیراز ایجاد کرد.

اکواپلاس پنل مسلح سیمانی

شرکت کی‌پلاس در این نمایشگاه، جدیدترین و پرکاربردترین محصولات خود را مانند پنل مسلح سیمانی "آکواپلاس" و عایق پشم معدنی"مینرال پلاس" و محصولات پودری مانند گچ‌های پلیمری پاششی و انواع چسب‌های کاشی به نمایش گذاشت.

پنل‌های مسلح سیمانی به عنوان بخشی از ساختارهای ساخت و ساز خشک، جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی بنایی می‌باشند. از پنل سیمانی می‌توان بعنوان جداره خارجی دیوار سبک غیر باربر پیرامون ساختمان‌ها، بازسازی نما و همچنین جهت ساخت دیوار جداکننده غیر باربر و سقف کاذب در محیط‌های مرطوب و در معرض آبریزی مداوم واقع در فضاهای داخل ابنیه ها (مانند سرویس بهداشتی، حمام، استخر، سونا، آشپزخانه صنعتی و …)، استفاده نمود.

غرفه کی پلاس در نمایشگاه صنعت ساختمان شیراز

مینرال پلاس یکی از انواع عایق‌های معدنی است که جهت عایق‌بندی صوتی و حرارتی جداکننده‌های داخلی، دیوارهای خارجی و سیستم ventilated استفاده می‌شود. این عایق معدنی علاوه بر ارتقاء عایق‌بندی صوتی و حرارتی، رفتار مناسبی در برابر حریق دارند.

در حاشیه روز دوم نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان شیراز، مدیر عامل شرکت کی‌پلاس پارس، در غرفه این شرکت حضور پیدا کردند و جلسه ای با تمامی عاملین منطقه جنوب کشور با حضور ایشان برگزار گردید.

سامان ملک پور، مدیر عامل گروه شرکت‌های کی‌پلاس

” مفتخریم که بعد از گذشت چند سال مجدداً در نمایشگاه‌های صنعت ساختمان حضور پررنگی به عمل می‌آوریم و با قدرت در حال گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های خود هستیم. اقداماتی مانند احداث کارخانه دوم کی‌پلاس تا چند سال آینده در شهر شیراز و افزایش دو برابری ظرفیت تولید، احداث کارخانه تولید پنل مسلح سیمانی تا دو سال آینده و گسترش صادرات، همگی نشان از عزم راسخ شرکت کی‌پلاس برای حفظ و توسعه جایگاه خود در بازارهای داخلی و خارجی دارد. “

سامان ملک پور، مدیرعامل شرکت کی پلاس

لازم به ذکر است که شرکت کی‌پلاس گسترده‌ترین سبد محصولات را در میان شرکت‌های فعال صنعت ساخت و ساز خشک دارد و با تمرکز بر کیفیت بالای محصولات و تأمین نیازهای مشتریان به گسترش فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. همچنین، طیف وسیعی از محصولات پودری نوین مانند انواع محصولات پودری پایه سیمانی، گچ‌های پلیمری، چسب‌های کاشی و ... توسط این شرکت ارائه می‌شود.

کی‌پلاس با تکیه بر نوآوری و کیفیت، همچنان به عنوان یکی از رهبران بازار ساخت و ساز، به مسیر پیشرفت و توسعه ادامه خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات این شرکت، به وب سایت www.kplus.ir مراجعه کنید.

نظر شما