شناسهٔ خبر: 67587983 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

خبر بد درباره ورزشگاه خانگی استقلال و پرسپولیس

مشاهدات نشان می‌دهد ورزشگاهی که قرار است میزبان بازی‌های استقلال و پرسپولیس باشد، هنوز اوضاع مناسبی ندارد.

صاحب‌خبر -
روزنو :

از زمانی که بحث استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر برای فصل جدید مسابقات به میان آمده، ماجرای میزبانی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه دیگر شهر تهران هم مطرح شده است.

به گزارش ورزش سه، با توجه به نواقصی که ورزشگاه آزادی تهران دارد و اعلام فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه تا زمان برطرف نشدن ایرادها امکان برگزاری مسابقه در این ورزشگاه نیست، ورزشگاه تختی گزینه دیگر میزبانی از دیدارهای خانگی سرخابی‌ها است.

در هفته‌های گذشته مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صحبت از پیشرفت مناسب بازسازی و ترمیم ورزشگاه تختی تهران کردند. حتی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم شخصا از وضعیت این ورزشگاه بازدید به عمل آورد و در ادامه عنوان شد که تختی تقریبا آماده میزبانی از مسابقات شده است. روز گذشته درباره حضور بانوان طرفدار هم روی سکوهای ورزشگاه تختی اعلام رسمی شد و اینطور به نظر می‌رسید که همه بخش‌های این ورزشگاه به طور کامل آماده برگزاری دیدار لیگ برتری است.

درست از لحظه ورود به ورزشگاه آثاری از ادامه داشتن روند تجهیز آن دیده می‌شود. جایی که نرده ورودی قدیمی ورزشگاه تختی کنده شده و فضایی را مهیا کرده‌اند تا گیت‌های الکترونیکی مقابل در ورودی نصب شود. جالب است که خبری از گیت‌ها در اطراف ورزشگاه نیست و ظاهرا این گیت‌ها هنوز خریداری نشده است. از سوی دیگر نرده‌های بریده شدن در ورودی نیز به طور کامل روی زمین افتاده و حتی پسماند آن جمع‌آوری هم نشده است.

2051745

با عبور از نرده‌های ورودی سر و صداهای موجود نشان می‌دهد کارگران مشغول به کار هستند. کارگرانی که در حال مرمت سکوهای قدیمی ورزشگاه تختی از فضای زیرین آن با آجر و گچ هستند و بیشتر خود را مشغول بازسازی و مقاوم‌سازی سکوها کرده‌اند. از طرف دیگر هنوز شیشه‌های بسیاری از اتاق‌های ورزشگاه از جمله اتاق ناظر و ... شکسته و اقدامی برای تعویض آن نشده است.

2051746

با ورود به سکوهای ورزشگاه مشخصا می‌توان دریافت کرد که همه صندلی‌ها نصب شده است. در بخش‌هایی که صندلی‌های دچار خرابی و شکستگی بود، اتفاق خوبی افتاده و به صورت یک‌دست در همه سکوها صندلی نصب شده که تفاوت رنگ برخی صندلی‌ها، جدید بودن آنها را مشخص می‌کند. البته در بین صندلی‌های هواداران رشد گیاهان بسیاری را شاهد هستیم که بر اثر بلااستفاده ماندن ورزشگاه در سال‌های اخیر اتفاق افتاده است.

2051748

2051747

با ورود به پیست تارتان اولین چیزی که توی ذوق می‌زند، نیمکت‌ها است. نیمکت‌های میزبان و میهمان و البته نیمکت ناظران بدون صندلی است و نیازمند نصب صندلی‌های جدیدهستند که تا این لحظه اقدامی برای آنها صورت نگرفته است. مشخصا مسئولان قصد دارند نیمکت‌های جدیدی را جایگزین صندلی‌های قدیمی کنند اما فعلا خبری از این مسئله نیست.

2051749

با وجود اینکه گفته می‌شد چمن ورزشگاه تختی به طور کامل مرمت و بازسازی شده اما شکل ظاهری آن آماده بودن این چمن را نشان نمی‌دهد. چمن ورزشگاه که بسیار هم بلند شده در قسمت‌های زیادی با رنگ زرد خودنمایی می‌کند و علف‌های هرز بسیاری را در خود می‌بیند. موضوعی که نشان می‌دهد این چمن تا این لحظه آماده برگزاری یک بازی لیگ برتر نیست و قطعا نیاز به ترمیم بسیاری در روزها و هفته‌های آینده خواهد داشت.

2051750

پسماند و زباله‌های ناشی از بازسازی در قسمت‌های مختلفی از ورزشگاه دیده می‌شود که باید جمع‌آوری شوند. از سوی دیگر رختکن‌ها نیز همچنان شکل قدیمی خود را حفظ کرده و برای برگزاری لیگ برتر باید فکری به حال این موضوع کرد. خاک و کثیفی‌های روی صندلی‌ها و بخش‌های مختلف هم دیگر موضوعی است که احتمالا در روز آخر باید آن را پاکسازی کنند.

به طور کلی آنچه از وضعیت کنونی ورزشگاه تختی مشخص است، این ورزشگاه هنوز آماده برگزاری مسابقات لیگ برتر نیست. حال اینکه مسئولان امر چطور از مهیا بودن شرایط در تختی برای برگزاری مسابقات لیگ سخن می‌گویند، جای سوال دارد. البته که هنوز مسئولان زمان مناسبی برای برطرف کردن مشکلات در اختیار دارند اما آنچه از روند پیشرفت عملیات ترمیم ورزشگاه تختی مشاهده می‌شود، بعید به نظر می‌رسد ورزشگاه قبل از شروع لیگ بیست و چهارم به شرایط ایده‌آل برسد. هرچند که باید برای این منظور منتظر روزهای آینده باشیم.

2051751

نظر شما