شناسهٔ خبر: 67587398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان کرمان ۹۸ درصد است

معاون دادگستری استان کرمان از ورود ۷۰۱ هزار و ۴۱۵ پرونده به دادگستری استان خبر داد و گفت: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها ۹۸ درصد و متوسط زمان رسیدگی ۹۰ روز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسن سلطانی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از توسعه تشکیلات قضایی دادگستری کل استان کرمان خبر داد و به برخی اقدامات انجام شده در راستای توسعه تشکیلات قضایی دادگستری اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد و احیای مجدد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان انار، تشکیل حوزه قضایی روداب از توابع شهرستان نرماشیر، راه‌اندازی حوزه قضایی شهرستان نوق و درخواست و ایجاد دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ماهان در این راستا انجام شده است.

وی به ایجاد شعبه هشتم دادیاری جیرفت نیز اشاره و بیان کرد: ایجاد و راه‌اندازی شعبه دوم عمومی (حقوقی) ریگان و مکاتبه با معاونت راهبردی در خصوص ایجاد پست دادرس علی البدل اجرای احکام مدنی در تشکیلات قضایی نیز در این راستا انجام شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمان به آمار مربوط به عملکرد دادگستری کل استان طی سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته 701 هزار و 415 پرونده به دادگستری کل استان کرمان وارد شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 687 هزار و 989 پرونده مختومه شده و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها 98 درصد بوده است، عنوان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها طی سال گذشته در استان کرمان 90 روز بوده است.

سلطانی‌نژاد به اقدامات انجام شده در راستای اجرای برنامه‌های عملیاتی سال 1402 نیز اشاره کرد و گفت: پیرو ابلاغ برنامه‌های عملیاتی سال 1402 دادگستری استان‌ها از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، اجرای برنامه‌ها در دستور کار معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی استان قرار گرفت.

وی افزود: برگزاری نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و شورای معاونین دادگستری استان به جهت تبیین و تعیین ساز و کار اجرای برنامه‌های عملیاتی سال 1402 دادگستری استان و ابلاغ برنامه‌های عملیاتی سال 1402 به معاونت‌های ستادی و حوزه‌های قضایی دادگستری استان با تفکیک برنامه‌های عملیاتی اختصاصی هر معاونت در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما