شناسهٔ خبر: 67587371 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بدون نیروی انسانی؛

کارخانه هوشمند شیائومی هر ثانیه یک موبایل می‌سازد!

شیوا سعیدی قوی اندام

شیائومی اعلام کرد کارخانه ای بدون کارگر انسانی احداث کرده که ۲۴ ساعت روز فعال است و می تواند در هر ثانیه یک دستگاه موبایل هوشمند بسازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، «لی جون» مدیر ارشد اجرایی شیائومی در میکروبلاگ ویبو اعلام کرد کارخانه تولید موبایل جدید این شرکت در چانگپینگ به زودی عملیاتی می شود.

واحد تولیدی جدید «یک کارخانه تاریک» است که می تواند ۲۴ ساعت روز بدون حضور افراد کار کند. علاوه بر آن ماشین ها در این کارخانه می توانند با یکدیگر همکاری کنند. کارخانه مذکور قادر به ایجاد محیطی عاری از گردو غبار است زیرا قابلیت حذف گردو غبار در سطح میکرون را دارد.

کیفیت تولید کارخانه نیز به وسیله ماشین آلات هوشمند کنترل می شود. ادعا شده این کارخانه می تواند در هر ثانیه یک موبایل هوشمند بسازد. طبق ویدئوی تبلیغاتی شیائومی کارخانه مذکور یک گام کوچک به سمت اکتشاف آینده است.

طبق گزارش ها شیائومی ۲.۵میلیارد یوان برای توسعه فرایند جدید تولید صرف کرده است. کارخانه جدید در چانگپینگ مساحتی معادل ۸۱ هزار متر مربع را در بر می گیرد. همچنین این کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون موبایل پرچمدار را دارد و قادر به تولید موبایل های تاشو جدید یعنی شیائومی میکس فولد۴ و شیائومی میکس فلیپ نیز است.

البته شیائومی از مدتی قبل از اتوماسیون برای تولید محصولاتش استفاده می کرد. کارخانه هوشمند شیائومی در ییژوانگ پکن در اوایل ۲۰۱۹ میلادی تکمیل و آماده تولید بود. طبق گزارش های پیشین تولید نخستین مدل شیائومی میکس فولد به طور کامل در فاز نخست این کارخانه هوشمند انجام شده است.

نظر شما