شناسهٔ خبر: 67586958 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

با شرایطی که دولت سیزدهم ایجاد کرد قطعا دولت پزشکیان برای بازگرداندن اعتماد به کارگران با دشواری فراوان مواجه است

فرامرز توفیقی گفت: با شرایطی که دولت سیزدهم برای جامعه کارگری کشور ایجاد کرد، قطعا دولت آقای پزشکیان برای بازگرداندن اعتماد به جامعه کارگری با دشواری‌های فراوانی مواجه است.

صاحب‌خبر -
با شرایطی که دولت سیزدهم ایجاد کرد قطعا دولت پزشکیان برای بازگرداندن اعتماد به  کارگران با دشواری فراوان مواجه است
کد خبر: 666581
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۹ ۰۹:۳۹:۱۵

روزنامه اعتماد با فرامرز توفیقی عضو سابق کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش اعتماد، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌‌خوانید؛‌

 

  •  امروز کارگران و بازنشستگان کارگری بسیار رنجورند، بسیار سرخورده و بسیار دلخورند، چون در سال‌های قبل، احساس‌شان این بود که در نگاه دولت‌ها حکم فرزندخوانده را دارند، اما در این سه سال، مصداق واقعی این احساس را به عین دیدند . دولت سیزدهم در این سه سال با آمار‌سازی مدعی ایجاد شغل و کاهش نرخ بیکاری و کاهش نرخ تورم و افزایش دستمزد متناسب با نرخ تورم شد در حالی که هیچ کدام از این ادعاها واقعیت نداشت. 
  •  با شرایطی که دولت سیزدهم برای جامعه کارگری کشور ایجاد کرد، قطعا دولت آقای پزشکیان برای بازگرداندن اعتماد به جامعه کارگری با دشواری‌های فراوانی مواجه است در حالی که به موازات چنین تلاشی باید برای تامین امنیت شغلی و دستمزد واقعی و منصفانه کارگران هم اقدام کند . 
  • امیدوارم دولت آقای پزشکیان بتواند در راه تامین این خواسته‌ها قدم بردارد و از اشتباهات 3 سال گذشته درس گرفته باشد، چون در سه سال گذشته، وزارت کار به جایگاه افراد سیاسی، آن هم از یک طیف خاص و از دولت سایه تبدیل شد که این افراد هم متاسفانه هیچ قدمی مطابق وظایف محول شده از سوی قوه مقننه و قانون اساسی برنداشتند، بلکه وزارت کار، فقط محلی بود برای تسویه حساب و انتصاب اعوان و انصار این طیف سیاسی.
  •  در این سه سال، سفره‌ها جمع شد، امنیت جمع شد، خانواده‌ها متلاشی شدند و جوانان ما یکی بعد از دیگری دست از کار کشیدند و تولید ناخالص ملی افت کرد . با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه بر رشد اقتصادی 8 درصدی تاکید کرده، قطعا برگرداندن این جوانان به عرصه کار، نیازمند تلاش فراوان است، چون در این سه سال چنان بلایی به سر مردم آمد که دیگر کسی به تولید و تولید ناخالص ملی و رشد ملی فکر نمی‌کند .
  • آقای پزشکیان برای محقق کردن وعده‌هایش روزهای سختی در پیش دارد . دولت آقای پزشکیان در اولین قدم باید اجازه بدهد که کارگر در بستر قانونی و در شرایط قانونی و با زیرساخت‌های قانونی، حق اعتراض داشته باشد و باید صدای اعتراض کارگر را بشنود و در راستای احقاق حق کارگر اقدام کند تا کارگر احساس کند دولت با او همراه و همدم است .

برچسب‌ها:

نظر شما