شناسهٔ خبر: 67586805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

روزنامه معاریو از عمق اردوگاه ارتش صهیونیستی پرده برداشت

فرسایش؛ بزرگترین چالش ارتش صهیونیستی در غزه

روزنامه معاریو در گزارشی از عمق مشکلات پشت پرده ارتش رژیم صهیونیستی پرده برداشت، مشکلاتی که مقامات دولت صهیونیستی قصد در پنهان کردن آن دارند.

صاحب‌خبر -

 

خبرگزاری قدس (قدسنا) | روزنامه معاریو

از چند ماه پیش توانمندی ارتش در جنگ‌های میدانی در نوار غزه تحلیل رفته است و مقاومت گروه‌های فلسطینی توانمندی ارتش اسرائیل را رو به فرسایش برده است.

 

دولت در حالی طی چند هفته آینده در مذاکرات مبادله اسرا و آتش بس شرکت می‌کند که توانمندی ارتش اسرائیل در همان سطح روزهای اول نبوده و با ورود به ماه دهم جنگ این توانمندی تحلیل رفته است.

 

استقرار واحدهای نظامی در غزه به شکلی کاملا غیر هدفمند در حال انجام است، بسیاری از مناطق نوار غزه از نیروهای ارتش تخلیه شده و نظامیان اسرائیلی فقط بر جاده‌های اصلی مسلط هستند و عملا حضور میدانی قابل توجهی از آنها مشاهد نمی‌شود، در حالی که در مقابل حماس در حال ترمیم ساختار خویش و استقرار نیروهایش در مناطق مختلف است.

 

حماس توانمندی نظامی خود را از دست نداده و خبری از متلاشی شدن و یا از بین رفتن آن که هدف ارتش بوده است، حتی در افکار عمومی ، هم نیست.

 

حماس طی 9 ماه گذشته موفق شد، اسرائیل را وارد گردونه جنگ پارتیزانی کند که به شدت از جنگ‌های مستقیم برایش آسان تر است، حماس موفق شد استراتژی جنگی خود را به شکلی تغییر دهد که باعث کاهش شدید کارآمدی ارتش شده است.

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما