شناسهٔ خبر: 67586775 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان:

رشد ۵.۸ درصدی بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در کردستان

سنندج_مدیرکل تامین اجتماعی کردستان از رشد ۵.۸ درصدی بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صلاح قریشی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌ای استان اظهار کرد: تأمین اجتماعی با ثبت و ضبط قوانین بیمه‌ای فعالیت دارد در حال حاضر در کردستان ۲۳۰ هزار و ۴۲۱ بیمه شده اصلی در کردستان وجود دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵.۸ درصدی داشته است.

وی به بیمه شدگان بیمه بیکاری اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۹۲۱ نفر بیمه بیکاری در استان داریم که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی اذعان کرد: اکنون ۶۵ هزار و ۷۶۷ نفر مستمری بگیر داریم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان به پرداخت تعهدات سال ۱۴۰۲ پرداخت و یادآور شد: ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد تومان در سال گذشته تعهدات بلند مدت، کوتاه مدت و بیمه بیکاری پرداخت شده است.

پرداخت ۷۱ میلیارد بیمه بیکاری در سال جاری

قریشی خاطر نشان کرد: در سال جاری تاکنون هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان تعهدات بلند مدت، ۷۱ میلیارد تومان تعهدات بیمه بیکاری و ۱۷ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت تأمین اجتماعی استان کردستان بوده است.

وی اضافه کرد: بازرسی از کارگاه‌های بیمه شده از دیگر اقدامات انجام شده در استان است، اضافه کرد: ۴۷۸ کارگاه جدید در استان شناسایی و مورد بازرسی قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۴ کارگاه بیمه شده استان داریم که به صورت فعال بازرسی فعال از آنها انجام می‌شود و در سه ماه نخست امسال این رقم به ۱۹ هزار و ۴۱۴ مورد افزایش یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی کردستان اضافه کرد: افزایش بیمه شدگان در قالب طرح بیمه خانوار ایرانی را در استان داشته‌ایم که سال قبل در مجموع ۱۴ هزار و ۶۹۱ فقره در قالب این طرح بیمه شدند که امسال ۳ هزار و ۴۷۲ نفر افزایش داشت.

قریشی از برگزاری ۵۷ جلسه برای بررسی پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور خبر داد و اضافه کرد: ۸۰۱ پرونده امسال بررسی شدند.

وی از راه‌اندازی سامانه ۱۴۲۰ در استان خبر داد و گفت: این سامانه تلفنی برای ارائه مشاوره خدمات بیمه‌ای به مخاطبان بسمه شده و کارفرما راه‌اندازی شده است.

نظر شما