شناسهٔ خبر: 67586576 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

پرونده اهانت به ایرانیان مقیم انگلیس تا نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد

19 دی آنلاین: سفارت ایران در انگلستان از همه ایرانیانی که در روز‌های رای گیری به نحوی هدف حملات عناصر ضد ایران قرار گرفته اند خواست هرچه سریعتر شکایت خود را به همراه مدارک و مستندات طرح کنند.

صاحب‌خبر -
سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان از همه ایرانیانی که در روز‌های رای گیری به نحوی هدف حملات عناصر ضد ایران قرار گرفته اند خواست هرچه سریعتر شکایت خود را به همراه مدارک و مستندات به منظور پیگیری‌های حقوقی و احقاق حقوق هموطنان به پایگاه اطلاع رسانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان ارائه دهند. 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با قدردانی از حضور چشمگیر هموطنان پای صندوق‌های رای در هر دو مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با وجود اهانت و تعرض فیزیکی و روانی عده‌ای آشوبگر علیه شهروندان ایرانی تاکید کرد این پرونده تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهد شد. 
کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با اشاره به ایجاد ستاد جمع آوری مستندات متعرضان به شهروندان ایرانی برای معرفی به پلیس و پیگیری در محاکم قضایی گفت به هموطنان گرامی در بریتانیا اطمینان می‌دهیم در حمایت از حقوق آنها و مجازات خشونت طلبان تروریست از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد و در این باره هرگونه اقدام لازم به عمل خواهد آمد.
علی متین فر افزود بر آنیم تا با کمک شما نشان دهیم هیچ کس اجازه ندارد به ایران و ایرانی توهین کند و هر عنصری که تعرضی حتی در حد یک کلمه به ایرانیان محترم مقیم انگلیس کرده باشد، باید جزای رفتار سخیف، خشونت بار و تروریستی خود را در محاکم قضایی پرداخت کند.
وی گفت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن گروه ویژه متشکل از حقوقدان‌ها و وکلای انگلیسی را برای پیگیری جرائم آشوبگران شامل اهانت، تعرض فیزیکی و روانی علیه شهروندان ایرانی در خلال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل داده است تا از حقوق هموطنان صیانت شود. 
سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان افزود بر این اساس، مدارک و مستندات موجود از خشونت ها، تهدید‌ها و اقدامات نفرت پراکن علیه شهروندان ایرانی در حال جمع آوری است و این ستاد در روز‌های آینده نیز فعال خواهد بود و هموطنان گرامی می‌توانند مستندات را خود به صورت مستقیم و یا به واسطه هموطنان دیگر به نشانی اینترنتی یا ایمیل این ستاد ارسال کنند.
علی متین فر با اشاره به ملاقات‌های انجام شده با رئیس پلیس و بازرس کل پلیس و نیز پلیس دیپلماتیک، همگی این مقامات ضمن تاکید بر اینکه رفتار سخیف روی داده نقض قانون بریتانیا نیزمحسوب می‌شود، اعلام کرده اند با جمع آوری مدارک و مستندات در حال پیگیری این گونه اقدامات هستند. 
وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی از مشخصات و هویت آشوبگران (نام، شغل، محل سکونت و ...) که رفتار‌های آشوب طلبانه و شبه تروریستی در خلال برگزاری انتخابات داشته اند برای ارائه به پلیس انگلستان به منظور طرح در محاکم قضایی بریتانیا ضرورت دارد. 
کاردار ایران در انگلستان با بیان اینکه تصاویر موجود با معرفی و مشخصات، در اختیار پلیس قرار داده شده و همه توهین ها، تهدیدات، الفاظ تروریستی، نژادپرستانه و نفرت پراکنی استفاده شده‌ی خشونت طلبان به انگلیسی در حال زیرنویسی و ارائه به پلیس، نهاد‌های حقوقی و دادگاه‌های ذیربط است.
هموطنان ارجمند مقیم بریتانیا می‌توانند مدارک و مستندات خود را به ایمیل زیر برای طرح در محاکم قضایی ارسال کنند.
لازم به ذکر است این ستاد خود نیز تاکنون مستندات قابل توجهی را در این زمینه گرد آوری کرده است که به مراجع ذیربط انگلیس تحویل داده خواهد شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تصاویر هتاکی و رفتار سخیف خشونت طلبان برای شناسایی و مجازات تک تک این افراد از سوی مراجع قضایی انگلیس و احقاق حقوق هموطنان اهمیت فراوان دارد؛ افزود در صورت درخواست هموطنان بدون افشای هویت آنها تصاویر و اسناد ارسالی پیگیری می‌شود و لازم است همه هموطنان با ارائه مستندات خود در مجازات این افراد در محاکم قضایی بکوشند.
در هر دو مرحله انتخابات ریاست جمهوری عناصر ضد ایران با در دست داشتن پرچم گروه‌های معاند و به همراه پرچم رژیم صهیونیستی، علاوه بر توهین و فحاشی علیه افرادی که پای صندوق‌های رای حاضر می‌شدند، حجاب از سربرخی بانوان مسلمان کشیدند و با حملات فیزیکی علیه شماری از رای دهندگان آنها را مصدوم کردند که کار درمان برخی از آنها به بیمارستان کشیده شد. فقط به خاطر اینکه از حق قانونی و ملی خود برای مشارکت در انتخابات کشورشان استفاده کردند و رای دادند. شماری از صاحب نظران این حرکت عناصر ضد ایران را توهش با شعار حمایت از دموکراسی و آزادی بیان توصیف کردند.

نظر شما