شناسهٔ خبر: 67585918 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

انتخابات ايران و تبدیل چالش‌ها به فرصت

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله العظمی امام روح الله الخمینی (ره)، ایران همواره به صورت عملی و نه با سخن ثابت کرده، کشوری است که جایگاه عالی و حضور تأثیرگذار خود را با تکیه بر اهرم‌ها و عوامل قدرت درونی خود حفظ کرده است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، به دنبال برگزاری انتخابات جمهوری اسلامی ایران و انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان سکاندار دستگاه اجرایی کشورمان، پایگاه خبری العهد در یادداشتی به "حسن احمد حسن احمد" نوشت: عوامل قدرت دارای 2 بال هستند که بال نخست قدرت روحی معنوی و ایمانی مبتنی بر ادامه راه پیامبر (ص) و سیره اهل بیت اطهار (ع) و دوم قدرت مادی متکی بر خط‌مشی علمی و تفکر راهبردی است، که می‌تواند علاوه‌بر به‌کارگیری منابع و توانایی‌های خود، با درنظرگرفتن قوانین بین‌المللی و اصول ثابت انقلاب ایران همکاری دوستانه‌ای با بقیه کشورهای بزرک و کوچک دنیا داشته باشد. نظام جمهوری اسلامی ایران بهترین دلیل و شاهد بر این مسئله است؛ نمونه‌ای منحصر به‌فرد که ویژگی‌های متمایزی با دیگر نظام‌های حکومتی کل دنیا دارد.

ویژگی نظام سیاسی ایران
پیروزی انقلاب اسلامی ایران و برافراشتن شعار "نه‌شرقی و نه‌غربی" این کشور را برای حفظ ویژگی‌های دینی، انسانی و اخلاقی خود، به صورت مستمر در مقابل چالش‌های بزرگی قرار داد. پاسداری از انقلاب کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان آن را بدون تکیه بر یک نظام سیاسی منسجم و مرتبط با مردم عملی کرد؛ نظامی که برخاسته از آرا و اهداف مردم است؛ به صورتی که همزمان عملکرد آن در زمان مناسب مورد نظارت و ارزیابی قرار بگیرد؛ و این همان راز پیروزی در مقابل چالش‌های مختلفی است که انقلاب اسلامی در مسیر خود با آن مواجه شده است.

جمهوری اسلامی ایران توانسته است با عملکرد مقتدرانه خود، بزرگترین و خطرناکترین چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند، به‌صورتی که استفاده خلاقانه از آنها باعث افزایش قدرت ایران شده است.

انتخابات ریاست جمهوری و چالش‌ها
با نگاهی به مطالب منتشر شده در رسانه‌های معاند و ضد انقلاب اسلامی ایران و آنچه که طرف‌های وابسته به جریان صهیو–آمریکایی تلاش می‌کنند از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی تبلیغ کنند، می‌توانیم از عظت و بزرگی جایگاه رفیع ایران آگاه شویم، درحالی که ایران همچنان در حال پیشرفت و ارتقای جایگاه خود است. تنها با یک اشاره به نام انقلاب اسلامی ایران، همه دشمنانش دچار نگرانی و تنش و سردرد می‌شوند؛ البته عذر آنها پذیرفته است زیرا سیلی‌های مکرر و متوالی باعث شده است که صهیونیست‌ها و حامیانش توازن خود را از دست بدهند. آنها با وجود استفاده از توان نظامی و اقتصادی برای ساکت کردن جامعه جهانی و ناتوان کردن آن، نتوانسته‌اند آن‌طور که‌ می‌خواهند تغییری در خط مشی مقاومت ایجاد کنند.

با وجود محاصره و تحریم‌های ظالمانه که طی چند دهه ادامه داشته و با وجود به‌خدمت گرفتن بسیاری از رژیم‌ها و کشورها برای آسیب رساندن به ایران و دیگر طرف‌های مرتبط با محور مقاومت و با وجود گذشت 9 ماه از پلیدترین جنگ بشریت علیه منطقه تحت محاصره غزه و پیامدهای وحشی‌گری اسرائیل با حمایت آمریکا و ...؛ نتایج و واقعیت‌ها گویای آن است که ایرانی‌ها با دقت و اعتماد‌به نفس بسیار بالای خود و همچنین دیگر گروه‌های محور مقاومت در جبهه‌های مختلف، عملا ثابت کرده‌اند که خون بر شمشیر پیروز است، و افق‌های آینده نزدیک در مقابل همه اطرافیان محور صهیوانگلوساکسونی تیره و تار است.

با وجود تلاش نویسندگان مزدور برای نشر مستمر و مکرر افکار مسموم و کینه‌توزانه خود، می‌بینیم که نظام ایران کاملا در مقابل این اقدامات مصون و ایمن است، که این امر به دلیل توانمندی رهبری و مردم اصیل ایران در مقابله با چنین طوفان‌ها و چالش‌هایی است؛ این مسئله باعث شده است که همه طوفان‌ها و همه اقدامات دشمنان در حد یک گرداب درون فنجان باشد.

به نظر می‌آید که دشمنان ایران پس از آن که با چشمان خود دیدند اقشار مختلف مردم ایران در مراسم تشییع ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش در حادثه سقوط بالگرد، شرکت کردند؛ اکنون دیگر توان حبس این کینه‌توزی‌های ضد بشری را در سینه خود ندارند. این مشارکت مردمی در مراسم تشییع، باعث فروپاشی ادعاهای خصمانه دشمنان شد و به دنیا ثابت کرد که ارتباط رهبری ایران و مردم این کشور تاحد غیرقابل توصیفی نزدیک است. پس از آن نیز موج دوم تبلیغات منفی رسانه‌ای برای مطرح کردن ادعای جدایی مردم از حاکمیت آغاز شد، تا این که انتخابات با مشارکت نزدیک به 50 درصد برگزار شد؛ رقمی که حدود دو برابر نسبت مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر کشورهای غربی اروپایی است.

به طور کاملا خلاصه به کسانی‌که آرزو دارند و یا متوهم هستند و یا تمایل دارند و تلاش می‌کنند که بین مردم ایران چند دستگی ایجاد کنند، می‌توان گفت که باید خودشان را به‌خوبی برای یک شکست جدید آماده کنند که بسیار بزرگتر از همه شکست‌هایی است که در گذشته متحمل شده‌اند. انقلاب ایران که شاه‌ را -که از سوی آمریکا منصوب شده بود- ریشه‌کن کرد، و ساختمان سفارت رژیم "اسرائیل" را به سازمان آزادی‌بخش فلسطین تحویل داد و ایرانی که در امتداد سال‌های جنگ تحمیلی دوران صدام با ایجاد کارگاه‌های فکر و اندیشه و تلاش و جانفشانی ثمربخش، توانست از یک کشور وابسته به قطب‌های منطقه‌ای، به قدرتی تبدیل شود که حتی قدرت‌های بزرگ نیز نمی‌توانند جایگاه و نقش ژئوپلوتیک مؤثر آن را نادیده بگیرند و از آن عبور کنند و ایران که طی دهه‌ها تحریم و محاصره، از یک کشور وابسته به خارج، به یک کشور صادرکننده به بسیاری از کشورها و حتی بزرگترین قدرت‌های تأثیرگذار تبدیل شده است و ایرانی که در مقابل آمریکا و هم‌دستانش ایستاد و توانست غنی‌سازی اورانیوم را از 3 و 4 درصد به 60 درصد افزایش دهد، تا جایی که دشمنانش یقین پیدا کرده‌اند که هرزمان بخواهد می‌تواند تا 90 درصد غنی سازی انجام دهد و ایرانی که به همراه دیگر قطب‌های محور مقاومت توانسته چنگال آمریکا و انگلیس و دیگر قدرت‌های اردوگاه ضدانسانی ناتو را کوتاه کند؛ ایرانی که ژنرال‌های آن با تلاش‌های شبانه‌روزی و به صورت غیرقابل تصوری در تقویت عظمت مقاومت نقش داشته‌اند و نتیجه آن نیز طوفان الاقصی و بسته شدن دریاها بوده..؛ ایرانی که آغوش خود را به روی کشورها و ملت‌های منطقه گشود و ثابت کرد که آینده منطقه را فقط فرزندان آن تعیین می‌کنند و نه مدعیان نئولیبرال و دیگران؛ ایران انقلابی امروز از همه موانع و چالش‌هایی که در مقابل آن قرار داده‌اند، عبور کرده است.

ایران امروز قدرتمندتر از هر زمان دیگری است و کسانی که همچنان باد در سر دارند باید قبل از آن که سر خود را به دیوار بکوبند، بارها در محاسبات خود تجدیدنظر کنند.

آنچه که دشمنان ایران از امکانات و توانایی‌های این کشور نمی‌دانند، چندین برابر آن چیزهایی است که از این کشور می‌دانند. پس وای بر کوردلانی که خیال می‌کنند قوی‌تر از حقیقت و مردانِ حق‌طلب هستند، مردانی  که آماده شهادت در راه خدا و یاری مظلومان و نبرد با ستمگران و ظالمان می‌باشند. پس هنگامى كه وعده آخرت فرارسد؛ آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفر و دوزخی  گرفتار می‌شوند.

انتهای پیام/
 

نظر شما