شناسهٔ خبر: 67585585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

استخراج بیش از ۷۵۸ هزار تن سنگ گچ از معادن هرمزگان از ابتدای سال

بندرعباس - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان هرمزگان از استخراج حدود ۷۵۸ هزار و۵۷۲ تن سنگ گچ از معادن این استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم سعدینی اظهار کرد: قریب به ۶۶ معدن سنگ گچ در استان فعالیت می‌کنند که حدود ۷۵۸ هزار ۵۷۲ تن گچ از ابتدای سال توسط معادن استخراج شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی استان هرمزگان اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سنگ آهک، سنگ لاشه، سنگ آهن، نمک کرومیت و… برخوردار است.

سعدینی با اشاره به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل معدنی در استان افزود: اکثر تولیدات معدنی استان از خانواده مواد معدنی طبقه یک است که ارزش اقتصادی بالایی ندارند و این امر یکی از علل عدم تأثیر مورد انتظار گردش مالی بخش معدن نسبت به گردش مالی کل استان است.

وی ادامه داد: برای قرار دادن بخش معدن استان در جایگاه واقعی‌اش، باید سیاست گذاری و اقداماتی در حوزه اکتشافات، استخراج، کانه آرایی و فرآوری از قبیل تغییر رویکرد معدنکاری تجهیز معادن به ماشین آلات نو و ترویج روش‌های فرآوری مواد معدنی و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق مستعد انجام داد تا سمت و سوی فعالیت‌های معدنی تغییر داده شود.

نظر شما