شناسهٔ خبر: 67585552 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مطالبات مردم از رئیس دولت چهاردهم

در نگاه کلان، دولت فراتر از قوه مجریه و مشتمل بر قوای کشوری و لشکری بوده و کارآمدی قوه مجریه در «تعامل هرچه بیشتر با سایر قوا»، «ظرفیت‌سازی و پرهیز از حاشیه‌ها»، «تحمل پذیری، صبوری و تلاش برای هم افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های مختلف کشور» و... است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، سیدعبدالله متولیان در یادداشتی نوشت: یکم- مسعود پزشکیان رأی مردم و ریاست‌جمهوری خود را مدیون و مرهون تصویری است که از خودش در انتخابات ارائه کرده است. در واقع مردم به فردی ساده زیست، عدالت خواه و پیرو حضرت علی علیه‌السلام، ذوب در ولایت و تابع مقام معظم رهبری، متشرع و مقید به چارچوب‌های دینی، دارای سابقه رزمندگی، دارای اصالت خانوادگی، سادگی و صمیمیت در کلام، معتقد و مروج کلام خدا و نهج‌البلاغه، فردی که وابسته و وامدار هیچ حزب و جناح سیاسی نیست، معتقد و مقید به مشورت با متخصصان در زمینه‌های مختلف، ساده و بی‌آلایش و بدون تکلف رأی داده‌اند. 

دوم- طی کمتر از 50 روز گذشته مقام معظم رهبری، شخصاً بیش از 40 ویژگی ممتاز و بعضاً منحصر به فرد شهید رئیسی عزیز را بیان فرموده بودند و در آخرین دیدار دولت سیزدهم نیز بیش از 10 مورد از ویژگی‌ها و خصایص آن شهید بزرگوار که باید الگوی دولت‌های بعدی (از جمله دولت چهاردهم) قرار بگیرد مشتمل بر «دولت کار و امید»، «خوش‌بین به آینده»، «مردمی و با مردم بودن»، «اعتقاد واقعی و عمیق به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی»، «صراحت در اعلام مواضع دینی و انقلابی در موضوعات داخلی و بین‌المللی»، «خستگی ناپذیری»، «مأیوس نشدن از زخم زبان‌ها، نیش‌زدن‌ها و نقد‌های غیرمنصفانه»، «معتقد به تعامل عزتمندانه با کشور‌های جهان»، «جامع نگری در ارتباط با کشور‌های جهان و رعایت اولویت‌ها در ارتباط با همسایگان»، «اهتمام به انجام طرح‌های سنگین نظیر انتقال آب دریا به استان‌های کم آب»، «دارای منش اخلاقی جداً متواضع، بردبار، صبور و اهل مدارا با کسانی که با او اختلاف نظر داشتند.»، «اهل ذکر، توسل، دعا و گریه»، «دلش روشن و مرتبط با عالم غیب»، «صادق الوعد و پایبند به حل مشکلات مردم» را بیان فرمودند. 

سوم- آقای پزشکیان پس از مراسم تنفیذ با حکم حضرت امام خامنه‌ای و انجام مراسم تحلیف ریاست جمهوری در مجلس، رئیس‌جمهور همه مردم ایران (در داخل کشور و در هر نقطه از جهان، و اعم از کسانی که به او رأی داده یا رأی نداده یا به هر دلیل در انتخابات شرکت نکرده‌اند) است و بنا بر آیات و روایاتی که خوانده و به قولی که در تبلیغات انتخاباتی داده، باید خود را ملتزم و متعهد به اسلام، قرآن، پیامبر گرامی اسلام و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام دانسته و در چارچوب قانون اساسی و بر مدار سیاست‌های کلی نظام و اجرای دقیق قانون برنامه پنج‌ساله هفتم حرکت کند. 

چهارم- مردم از رئیس دولت چهاردهم انتظار دارند که 1- در انتخاب اعضای هیئت دولت (کابینه) از وزرا گرفته تا معاونان، مدیران کل، استانداران و فرمانداران دقت (و بلکه وسواس) به خرج داده و از ورود و استفاده از افراد ماجراجو، پرحاشیه، اشرافی، غربگرا و دوتابعیتی به شدت جلوگیری کند.

2- از تبدیل قوه مجریه به حیاط خلوت خواص (اعم از افراد و احزاب سیاسی و غیر سیاسی) پرتوقع، دارای تعارض منافع، حاشیه ساز و رانت‌خوار جلوگیری کند. 

3- استمرار راه شهید رئیسی عزیز در مبارزه جدی و بی‌امان با فساد، تبعیض و رانت خواری را سرلوحه ارکان و تمامی بخش‌های دولت در سطوح ملی و محلی قرار دهد. 

4- شهید رئیسی عزیز در خدمت به مردم تمامی نصاب‌های داخلی و جهانی را جابه‌جا کرده است. بر این اساس مردم از دکتر پزشکیان توقع دارند در به کارگیری افراد در هر سطحی در کشور صرفاً از افراد خستگی ناپذیر، توانا، کارآمد، خوش سابقه، عاشق خدمت به مردم، مؤمن، دارای باور و اعتقاد قلبی به مبانی انقلاب اسلامی استفاده کند. کسانی که همچون شهید آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم شب و روز نشناسند. 

5- مهم‌ترین ویژگی حضرت آیت‌الله رئیسی ایجاد آرامش و امید در جامعه بود. ایشان طی 1000 روز خدمت خالصانه به مردم در سفر‌های استانی بیش از 40 هزار کیلومتر همراهی با مردم، پرچم آرامش، امید و اعتماد را در سراسر ایران اسلامی به اهتزاز درآورد. مردم استمرار حرکت در مسیر امیدآفرینی و اعتمادسازی را قدردانی عملی از سیدالشهدای خدمت می‌دانند. 

6- مردم در موضوع تحریم‌ها، نامردی و زیاده‌خواهی شیطان بزرگ امریکا را باور کرده و اعتماد به امریکا را هم حماقت و هم خیانت می‌دانند و معتقدند در عین ادامه دادن به مذاکره برای لغو تحریم‌ها، اولویت قطعی دولت با خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها با تکیه ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به سرمایه انسانی (به ویژه جوانان) است. مردم می‌گویند برخلاف مسیر لغو و رفع تحریم‌ها که دست دشمن است، خنثی‌سازی تحریم‌ها دست خود ما است و سبب عزتمندی و تقویت غرور ملی است. 

7- اولویت دولت در داخل، تمرکز بر «رونق و جهش تولید»، «معیشت مردم»، «اشتغال و به صفر رساندن بیکاری»، «حل مشکل مسکن»، «ازدواج و تحکیم بنیان خانواده»، «ثبات و امنیت شغلی»، «پایین آوردن ضریب جینی و کاهش فاصله طبقاتی»، «تبدیل دولت به خانه شیشه‌ای و شفاف سازی»، «کارآمدسازی نظام بانکی، مالی، مالیاتی و...» است. 

8- در نگاه کلان، دولت فراتر از قوه مجریه و مشتمل بر قوای کشوری و لشکری بوده و کارآمدی قوه مجریه در «تعامل هرچه بیشتر با سایر قوا»، «ظرفیت‌سازی و پرهیز از حاشیه‌ها»، «تحمل پذیری، صبوری و تلاش برای هم افزایی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های مختلف کشور» و... است و این توقع وجود دارد که دولت چهاردهم سبک و سیره دولت آیت‌الله شهید رئیسی را در هماهنگی و هم افزایی هرچه بیشتر با سایر قوا برای خدمت خالصانه و بی‌منت به مردم چراغ راه خود قرار دهد.

منبع:جوان

انتهای پیام/

نظر شما