شناسهٔ خبر: 67583986 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آلن شیرر:

ساوتگیت درس گرفته و انگلیس را قهرمان می‌کند

آلن شیرر می‌گوید گرت ساوتگیت از اشتباهاتش درس گرفته و می‌تواند قهرمانی یورو را به دست بیاورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، انگلیس پس از پایان دیدار یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ با نتیجه ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه مقابل سوئیس، با نتیجه ۵-۴ در ضربات پنالتی پیروز شد. از زمان پیوستن ساوتگیت به تیم ملی، این چهارمین بار بود که بازی‌های انگلیس به ضربات پنالتی کشیده می‌شود.

انگلیس در سه‌ بار از این چهار ضربه پنالتی پیروز شده است. مقابل کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۸، مقابل سوئیس در فینال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ و سپس دوباره مقابل سوئیس در یورو ۲۰۲۴. اما سه‌شیرها در ضربات پنالتی فینال یورو ۲۰۲۰ با نتیجه ۴-۳ به ایتالیا باختند.

دو نفر از سه بازیکنی که در مقابل ایتالیا پنالتی‌شان را از دست دادند، یعنی مارکوس راشفورد و جیدون سانچو، تنها چند ثانیه قبل از ضربات پنالتی به زمین آمده بودند.

2051913

در روز شنبه، ساوتگیت دوباره با در نظر داشتن ضربات پنالتی تعویض‌هایی انجام داد. با این حال، این بار او این تعویض‌ها را زودتر انجام داد و به بازیکنانی مانند ایوان تونی و ترنت الکساندر آرنولد اجازه داد تا قبل از زدن ضربه پنالتی‌شان، چندین لمس توپ داشته باشند.

شیرر، کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، که در دوران بازی خود در ضربات پنالتی سه بازی حضور داشته و یکی را برده و دو بازی را باخته، سریعاً از ساوتگیت به خاطر درس گرفتن از اشتباهاتش تمجید کرد.

شیرر گفت: «پنالتی‌های انگلیس همه چیز داشتند، نگرش عالی، ضربات عالی، همه چیز را باید در نظر گرفت. حتی جردن پیکفورد نیز عالی بود. پیکفورد و پنالتی‌زن‌ها کاری کردند که این ضربات به نظر بی‌دردسر باشد که هرگز اینگونه نیست.»

2051911

او افزود: «نمی‌توانم به شما بگویم وقتی بازی به پنالتی می‌رسد، چقدر فشار و استرس احساس می‌شود. در بازی با سوئیس هر پنالتی تقریباً کامل بود. پنالتی ایوان تونی را ببینید، او فقط به دروازه‌بان خیره شد و حتی به توپ نگاه نکرد. باید شجاع باشید تا این کار را انجام دهید.

یکی از انتقادهایی که به گرت ساوتگیت در مقابل ایتالیا در یورو ۲۰۲۰ وارد شد این بود که او پنالتی‌زن‌هایش را تنها با چند دقیقه باقی مانده به آخر بازی به زمین آورد، در حالی که این بار به بازیکنانی مانند ایوان تونی و ترنت الکساندر آرنولد زمان کافی داد تا در بازی حضور داشته باشند، بنابراین فکر می‌کنم گرت از اشتباهاتش درس گرفته است. این بار همه چیز به خوبی پیش رفت، اما من باور دارم که هنوز می‌توان انتظار عملکرد بهتری را داشت. اینکه او از اشتباهاتش درس گرفته نشان می‌دهد که می‌تواند به فینال برود و قهرمانی را به دست بیاورد.»

نظر شما