شناسهٔ خبر: 67582165 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

هشت ورزشکار خارجی عربستانی شدند!

هشت ورزشکار از رشته‌های مختلف مجوز تابعیت عربستان سعودی را از پادشاه این کشور دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پادشاه عربستان سعودی در راستای برنامه‌های این کشور برای توسعه در ورزش و دستیابی به اهداف "چشم انداز 2030" مجوز شهروندی هشت ورزشکار را امضا کرد.

یکی از افرادی که تابعیت عربستان سعودی را دریافت کرده‌اند، مریم التمیمی، فوتبالیست آمریکایی، است که به توصیه مونیکا استاپ، مربی این تیم، برای حضور در تیم ملی بانوان عربستان تابعیت این کشور را دریافت کرد. او در سال 2021 یکی از بازیکنان موثر تیم شعله الشرقیه بود و پس از آن طی قراردادی به مدت دو فصل به الاتحاد پیوست. التمیمی توانایی کنترل توپ بالایی دارد و همچنین از دقت بالایی در پاس‌های کوتاه و بلند برخوردار است.

2051709

همچنین مجوز اعطای تابعیت به عبدالباسط سلیمان عبدالله، دروازه‌بان نیجریه‌ای که در سال‌های 2019 تا 2022 در باشگاه‌های الرائد و ضمک بازی کرده بود، صادر شد. بر اساس ارزیابی فنی فدراسیون فوتبال عربستان، عبدالباسط توانایی‌های فیزیکی و فنی بالایی دارد و می‌تواند در پست دروازه‌بانی در تیم‌های ملی کمک کند. پیش‌بینی می‌شود او در آینده بتواند یکی از اعضای تیم ملی بزرگسالان عربستان باشد.

2051706

در دو و میدانی، محمد بن داود طلوع یکی از افرادی است که مجوز شهروندی دریافت کرده‌اند‌. او یکی از نامزدهای مدال‌های قاره‌ای و بین‌المللی است و به‌عنوان بهترین بازیکن در ورزش دو و میدانی در سطح کشور عربستان شناخته می‌شود. تابعیت عربستان به عبدالله ابکر محمد نیز اعطا شد. او با زمان 10:03 ثانیه دارنده بهترین رکورد در سطح عربستان در دوی 100 متر است. او همچنین رکورددار آسیا در دوی 100 متر جوانان نیز محسوب می‌شود.

عیسی شیرعلی بریتانیایی و میسان حسین فرانسوی نیز دو تینسوری هستند که تابعیت عربستان را دریافت کردند. شیرعلی از سال 2011 در عربستان اقامت دارد و میسان حسین نیز 15 سال سن دارد و دارای پتانسیل بالایی است.

2051708

در رشته گلف به شرجیو موسی عارف که یکی از بهترین استعدادهای جوان در ورزش گلف در سطوح عربی و آسیایی به‌شمار می‌رود، شهروندی اعطا شد. او از سن 6 سالگی فعالیت خود در رشته گلف را شروع کرد و بیش از 100 جایزه در رسته نوجوانان به دست آورد.

اگرچه ورزش موی تای (بوکس تایلندی) نسبتاً جدید است، اما علاقه به توسعه آن به طور قابل توجهی در حال افزایش است. به همین دلیل شهروندی به تسنیم القصاب سوری که یک بازیکن ممتاز در رده سنی 12 تا 13 سال است، اعطا شد. او در مسابقات قهرمانی زنان عربستان سعودی در سال 2021 که در ریاض برگزار شد مقام اول را کسب کرد.

2051707

نظر شما