شناسهٔ خبر: 67581814 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

عرضه خودروی برقی چینی در بازار کره جنوبی

دنیای اقصاد: شرکت خودروسازی جیلی قصد دارد برند خودروی الکتریکی خود با نام زیکر را در کره جنوبی ارائه کند.

صاحب‌خبر -

شرکت خودروی جیلی قصد دارد اولین خودروی برقی پریمیوم خود را در اوایل سال ۲۰۲۶ به کره جنوبی ارائه کند و به موجی از خودروسازان چینی بپیوندد که امیدوارند به بازاری نفوذ کنند که هنوز در اختیار شرکت‌های هیوندای موتور و کیاست.

جیلی اعلام کرده برای فناوری هوشمند زیکر با نام تجاری خودروی الکتریکی جیلی که در ماه مه در ایالات‌متحده عمومی شد، نمایشگاه‌هایی را در سئول و گیونگ‌گی، تا پایان سال آینده افتتاح خواهد کرد و تحویل را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۶ آغاز می‌کند.

اولین مدلی که در کره جنوبی عرضه می‌شود ممکن است زیکر ۰۰۱ باشد، یک خودروی الکتریکی که می‌تواند تا ۶۲۰کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند، اگرچه این برنامه‌ها نهایی نیستند.

به گزارش ایسنا از رویترز، خودروسازان چینی در مواجهه با تعرفه‌های موقتی که اروپا بر خودروهای برقی وارداتی از چین وضع می‌کند و تعرفه‌های ۱۰۰درصدی از ایالات‌متحده، به دنبال بازارهای دیگر برای رشد هستند. به عنوان مثال، بی‌وای‌دی در حال آماده شدن برای عرضه خودروهای سواری خود در کره جنوبی است و طبق داده‌ها، اتوبوس‌های برقی از چین در حال حاضر حدود ۴۰درصد از کل اتوبوس‌های الکترونیکی در جاده‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

نظر شما