شناسهٔ خبر: 67581257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

۳۰ کشته در حمله موشکی روسیه به اوکراین؛ بیمارستان کودکان در کی‌یف هدف قرار گرفت

در پی حمله موشکی گسترده روسیه که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در سراسر اوکراین شد، هزاران نفر روز دوشنبه با دست خالی به سوی بیمارستان کودکان شهر کی‌یف، محل اصابت یکی از این موشک‌ها شتافتند تا قربانیان را از زیر آوار خارج کنند. به گفته مقامات اوکراینی، بخش‌های زیادی از این بیمارستان در پایتخت اوکراین بر اثر حملات یاد شده که گفته می‌شود با موشک کروز صورت گرفته، ویران شده است.

صاحب‌خبر -
۳۰ کشته در حمله موشکی روسیه به اوکراین؛ بیمارستان کودکان در کی‌یف هدف قرار گرفت
کد خبر: 666569
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۸ ۲۳:۲۰:۵۴

 در پی حمله موشکی گسترده روسیه که منجر به کشته شدن بیش از ۳۰ نفر در سراسر اوکراین شد، هزاران نفر روز دوشنبه با دست خالی به سوی بیمارستان کودکان شهر کی‌یف، محل اصابت یکی از این موشک‌ها شتافتند تا قربانیان را از زیر آوار خارج کنند.

به گزارش یورونیوز، به گفته مقامات اوکراینی، بخش‌های زیادی از این بیمارستان در پایتخت اوکراین بر اثر حملات یاد شده که گفته می‌شود با موشک کروز صورت گرفته، ویران شده است.

در این حملات موشکی که مرگبارترین حمله هوایی روسیه طی ما‌ه‌های اخیر لقب گرفته چندین شهر هدف اصابت موشک قرار گرفته‌اند.

به ادعای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روسیه در جریان این حملات بیش از ۴۰ موشک شلیک کرده که بر اثر ‌آن چند غیرنظامی جان خود را از دست داده‌اند و به ساختمان‌های مسکونی و تجاری و همچنین زیرساخت‌ها در کی‌یف و چند شهر دیگر آسیب وارد آمده است.

وزارت دفاع روسیه اما مدعی است که نیروهای ارتش این کشور به اهدافی عمدتا متعلق به صنایع دفاعی و نیز چند پایگاه‌ هوایی در اوکراین حمله کرده‌اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما