شناسهٔ خبر: 67581242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

آموزش در مدارس دولتی صددرصد رایگان است

19 دی آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است، گفت: دریافت هرگونه هزینه بدون هیچ تعرفه‌ای در هنگام نام نویسی دانش آموزان غیرقانونی و تخلف است.

صاحب‌خبر -
عبدالوحید فیاضی با تاکید بر اینکه مسئولان در وزارتخانه باید حمایت‌های مادی از مدارس داشته باشند، افزود:متولیان سیستم آموزشی کشور باید از مدارس به گونه‌ای حمایت مادی داشته باشند که آنها مجبور به دریافت ریالی از والدین در هنگام ثبت نام نباشند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصل ۳۰ قانون اساسی کشور می‌گوید هزینه تحصیل برای تمام دانش آموزان که در سن تعلیم و تربیت قرار دارند رایگان است؛ اما نبود حمایت مادی لازم از مدارس، مدیران را به سمت مخالفت ناخواسته به این اصل قانونی سوق می‌دهد، اگر مدارس در هنگام نام نویسی از والدین پولی دریافت نکنند و آموزش و پرورش هم حمایتی از آنها نداشته باشد چگونه می‌توانند هزینه‌های جانبی مدرسه‌ها را پرداخت کنند؟
وی با تاکید بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است، یادآور شد: دریافت هرگونه هزینه بدون هیچ تعرفه‌ای در هنگام نام نویسی دانش آموزان غیرقانونی و تخلف است و حمایت مادی و تامین هزینه مورد نیاز مدارس باید از طریق منابع دولتی تامین شود.

نظر شما