شناسهٔ خبر: 67580822 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

روند مهاجرت به آمریکا از طریق فرزند چگونه است؟

ویزای والدین آمریکا یکی از انواع ویزاها برای اقامت دائم در ایالات متحده است که به افرادی که موفق به اخذ شهروندی آمریکا هستند اجازه می‌دهد تا خویشاوندان درجه یک خود یعنی پدر و مادر را به آمریکا ببرند. بنابراین چنانچه از آن دسته افرا

صاحب‌خبر -

ویزای والدین آمریکا یکی از انواع ویزاها برای اقامت دائم در ایالات متحده است که به افرادی که موفق به اخذ شهروندی آمریکا هستند اجازه می‌دهد تا خویشاوندان درجه یک خود یعنی پدر و مادر را به آمریکا ببرند. بنابراین چنانچه از آن دسته افرادی هستید که فرزندتان ساکن آمریکا ست و می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید، امکان دریافت ویزای والدین برای شما وجود دارد. توجه داشته باشید که در صورتیکه با فرآیند درخواست و صدور ویزای والدین آشنایی کافی ندارید از یک مشاور و وکیل مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید. در این مقاله آنچه باید درباره ویزای والدین آمریکا بدانید را مورد بررسی قرار داده ایم.

آنچه باید درباره ویزای والدین ایالات متحده آمریکا بدانید

ویزای والدین آمریکا (Parent Visa) که با عنوان ویزای IR5 نیز شناخته می‌شود یکی از ویزاهای مهاجرتی و دائم آمریکاست که به پدر و مادر افراد شهروند که مقیم در آمریکا، اجازه اقامت دائم در این کشور را می‌دهد.

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای والدین آمریکا

افرادی که قصد دارند تا با استفاده از این روش به آمریکا مهاجرت کنند باید از شرایط و قوانینی که ازسوی کشور آمریکا تعیین می‌شود اطلاع داشته باشند. برخی از این قوانین شامل موارد زیر است:

  • کسی که در آمریکا سکونت دارد، برای اثبات رابطه خود باید اسناد و مدارک معتبر ارائه دهد.
  • فرزند شما برای ارائه درخواست ویزای والدین باید حداقل 21 سال سن داشته باشد.
  • شهروند مقیم آمریکا باید ثابت کند که توانایی مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی والدین خود را دارد.
  • داشتن یک آدرس معتبر در آمریکا برای فرزند نیز از دیگر شرایط لازم جهت دریافت ویزای والدین است.

مراحل گرفتن ویزای والدین آمریکا

New Project (23)

دریافت ویزای والدین نیازمند طی‌کردن مراحل مختلفی است که هرکدام از آن‌ها باید با دقت بالایی انجام شود تا در روند مهاجرت هیچ مشکلی به‌وجود نیاید، این مراحل عبارت‌اند از:

  • ثبت درخواست: برای گرفتن ویزای والدین ایالات متحده در اولین گام باید درخواست ویزا را در اداره مهاجرت ثبت شود، به این معنی که فرزند شما باید فرم I-130 را تکمیل کند، پس از آن اداره مهاجرت در صورت تایید درخواست یک شماره پرونده یا کیبس نامبر به فرد متقاضی ابلاغ می کند.
  • اخذ ویزا توسط متقاضی: بعداز اینکه درخواست فرزند شما توسط اداره مهاجرت آمریکا تایید شد، شما باید درخواست ویزا را از طریق فرم DS-260 تکمیل و ارسال نمایید.
  • انجام معاینه‌های پزشکی: زمانی که متقاضی فرم ویزا را ارسال می‌کند براساس دستورالعمل‌های ارائه‌شده (NVC) لازم است تا معاینات پزشکی انجام شود. این معاینات باید توسط پزشک و یا بیمارستان مورد تایید انجام شود. ضمنا در صورتی که لازم باشد باید واکسن های مورد نیاز را نیز تزریق نمایید.
  • آماده‌سازی مدارک: برای دریافت ویزای والدین باید تمام مدارک مورد نیاز خود را براساس چک لیست مدارک سفارت آماده کنید. درصورتی که از مدارک مورد نیاز اطلاع ندارید به بخش مدارک مورد نیاز در این مقاله مراجعه کنید.
  • مصاحبه سفارت: با دریافت نوبت سفارت آمریکا و انجام مصاحبه این مرحله نیز تکمیل می‌شود که معمولا در این مرحله از فرد متقاضی یک اسکن اثر انگشت ‌گرفته می شود و افیسر نیز سوالاتی پرسیده و مدارک شما را بررسی می کند.

در آخر وقتی شما تمامیفرایندهای مورد نیاز برای دریافت ویزای آمریکا را انجام دادید، ازسوی NVC یک بسته مهرو‌مو‌م‌ شده برایتان ارسال می‌شود که باید هنگام حضور در خاک آمریکا این بسته را همراه داشته باشید.

فرایند صدور ویزای والدین آمریکا چقدر زمان نیاز دارد؟

به‌طور کلی صدور ویزای والدین محدودیت خاصی ندارد و متقاضیان در هر زمانی می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. این پروسه به دلیل عدم محدودیت در تعداد ویزا های صادره پروسه ای نسبتا کوتاه است.

در مواردی که شما تمامی مراحل را با دقت انجام ندهید و نقصی در مدارک وجود داشته باشد معمولا صدور ویزای والدین زمان بر می شود و باید مدت زمان بیشتری را منتظر بمانید.

درضمن اگر فرزند شما که در آمریکاست ، برای اسپانسرشیپ والدین خود توانایی مالی لازم را نداشته باشد معمولا دریافت ویزا به مراحل اداری بیشتری نیاز دارد. در نهایت با توجه به شرایط و ملیت هر فردی ممکن است مدت زمان صدور ویزای والدین امریکا متفاوت باشد.

مدارک و هزینه‌های لازم برای گرفتن ویزای والدین آمریکا

در مواقعی که برای دریافت ویزای والدین اقدام می‌کنید، آماده‌کردن مدارک یکی از مراحل اصلی به‌شمار می‌رود. مدارک مورد نیاز شما عبارتند از:

  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه فرم DS-260 به همراه تاییدیه
  • فرم امضا شده I-864 و سوگندنامه شهروند برای حمایت از متقاضی ویزا
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • 2 قطعه عکس جدید از فرد متقاضی
  • نتایج و مدارک معاینه‌های پزشکی و واکسیناسیون فرد متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • سند ازدواج، فرزند خواندگی و تولد
  • مدرک پایان خدمت سربازی برای آقایان

باید این را در نظر بگیرید که معمولا انجام فرایندهای مورد نیاز برای دریافت ویزای والدین مستلزم پرداخت مبالغ مختلفی است که برای درخواست به ارائه مهاجرت آمریکا و ارائه فرم I-130، درخواست ویزا به سفارت ، اسپانسرشیپ، انجام معاینه پزشکی و ترجمه مدارک پرداخت می‌شود.

درضمن شما باید مبالغی را برای اخذ گذرنامه، گواهی سوء پیشینه، رونوشت از مدارک و سفر به نزدیک‌ترین کشور برای انجام مصاحبه در سفارت آمریکا را در نظر بگیرید.

مدت زمان اعتبار ویزای والدین آمریکا چقدر است؟

New Project (24)

همانند دیگر انواع ویزاهایی که ازسوی دولت آمریکا برای حضور افراد خارجی در این کشور صادر می‌شود، ویزای والدین نیز دارای مدت اعتبار 6 ماه است و فرد باید تا قبل‌از اتمام این دوران به آمریکا سفر کند. این ویزا به افراد امکان می دهد به محض ورود به ایالات متحده آمریکا برای دریافت گرین کارت اقدام نمایند.

دریافت مشاوره برای صدور ویزای والدین آمریکا از رویال اپلای

موسسه مهاجرتی رویال اپلای با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و دفاتر حقوقی مختلف در ایالت‌های مختلف آمریکا به افرادی که می‌خواهند با استفاده از ویزای والدین به این کشور مهاجرت کنند مشاوره و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد. این مجموعه به عنوان اولین و معتبرترین مجموعه مهاجرت به آمریکا در ایران خدمات صفر تا صد پروسه دریافت ویزای والدین آمریکا و همچنین مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، دریافت اقامت دائم و گرین کارت آمریکا و اخذ انواع ویزا ها را برای کشور آمریکا و کانادا ارائه می دهد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آمریکا و کانادا از طریق شماره تماس 02122407171 از خدمات مشاوره رایگان موسسه مهاجرتی رویال اپلای بهره مند شوید.

نظر شما