شناسهٔ خبر: 67580405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بیجار:

توسعه متوازن آموزش‌های مهارتی در کشور از برکات نظام اسلامی است

سنندج_ امام جمعه بیجار گفت: توسعه متوازن آموزش‌های مهارتی در سطح کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی خورشیدی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با اشاره به توسعه و گسترش متوازن آموزش‌های مهارتی پس از انقلاب در ایران اسلامی، اظهار کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توسعه متوازن آموزش‌های مهارتی در سطح کشور است.

امام جمعه بیجار گفت: آموزش‌های مهارتی به عنوان یک زیرساخت مهم در راستای توسعه و آبادانی کشور می‌تواند نقش سازنده‌ای را ایفا نماید.

وی اضافه کرد: متأسفانه با توجه به دیدگاه جوانان به فرهنگ پشت میزنشینی و فاصله با فرهنگ مهارت آموزی امروزه شاهد کم رنگ شدن فرهنگ مهارت آموزی در سطح جامعه هستیم که می‌طلبد با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و امامان جمعه سراسر استان نسبت به فرهنگ‌سازی ارزشمند مهارت آموزی در میان آحاد جامعه اهتمام بورزیم.

امام جمعه شهرستان بیجار ارائه آموزش‌های مهارتی به طلاب و روحانیون و ماموستایان شهرستان بیجار را یکی از ضروریات در راستای ایجاد فرهنگ مهارت آموزی در میان این قشر از جامعه دانست و افزود: شهرستان مریوان با بهره‌گیری از طلاب و روحانیون مجرب و دانشمند می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی کمک حال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: این اداره‌کل آمادگی دارد آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی را برای طلاب و روحانیون و ماموستایان شهرستان بیجار در قالب تفاهم نامه همکاری ارائه دهد.

علوی گفت: آشنایی این قشر از جامعه به آموزش‌های مهارتی به صورت ملموس می‌تواند علاوه بر توانمند سازی این عزیزان برای ایجاد کسب و کار و تولید نقش مهم و سازنده‌ای را در راستای ارتقا وزن اجتماعی مهارت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی داشته باشد.

نظر شما