شناسهٔ خبر: 67579641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی:

مالیات؛ موضوع ۷ درصد پرونده های کارگروه تسهیل خراسان جنوبی

بیرجند-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۷ درصد پرونده های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی، مربوط به مالیات بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی که در محل اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی برگزار شد، ضمن تبریک هفته فرهنگ سازی مالیاتی و تشکر از خدمت رسانی و مردم داری کارکنان این حوزه خاطرنشان کرد: کارکنان نظام مالیاتی کشور، سربازان جبهه اقتصادی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با بیان اینکه مالیات از زمان پیامبر و اهل بیت (ع) وجود داشته، تصریح کرد: در اسلام تأکید فراوانی بر حمایت و حفاظت از سربازان جبهه اقتصادی شده تا از هرگونه فساد اقتصادی پیشگیری شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که سال گذشته ۷ درصد پرونده‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان شامل ۶۲ پرونده در خصوص موضوعات مالیاتی بود، اظهار کرد: از این تعداد ۵۷ درصد رفع شده و ۳۵ درصد نیز در دست اجرا است و این اهمیت مالیات در فضای اقتصادی را نشان می‌دهد.

جعفری متذکر شد: باید سعی کنیم قانون را به نفع مردم تفسیر و در خدمت به مردم به کار گیریم تا اثر ماندگاری داشته باشد.

به گفته وی؛ مردم از تبعیض و بی عدالتی گلایه مندند اما از اجرای قانون برای همه خرسند خواهند بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی یکی از موارد مهم استان را افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: ما بایستی به صورت یک مجموعه یکپارچه و هماهنگ، فرصت سرمایه گذاری را هم برای مردم استان و هم برای سایرین به نحو مناسب فراهم نمائیم.

جعفری در پایان یادآور شد: استفاده از نیروهای جوان، پاک، خوش فکر و خوش انگیزه در دستگاه‌های اجرایی خصوصاً دستگاه‌های خدمت رسان یک فرصت ویژه است تا اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته ای محقق گردد.

علی کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: اداره کل امور مالیاتی از محل درآمدهای مالیاتی اخذ شده در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵۳ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌های استان واریز کرده که نسبت به سال قبل آن ۶۳ درصد رشد داشته است.

کریمدادی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها با ۶۴ درصد رشد، ۱۲۸ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری با ۴۸ درصد رشد و ۴۴۸ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری با ۶۳ درصد رشد، واریز شده است.

وی در خصوص سایر مصارف و هزینه کرد مالیات در استان گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال با ۴۳ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن به حساب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال با ۶۴ درصد رشد به حساب وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش جهت هزینه کرد در استان خراسان جنوبی واریز شده است.

نظر شما