شناسهٔ خبر: 67579575 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

انتقاد تند از ساوت‌گیت: بلد نیستی از فودن بازی بگیری!

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، مورد انتقاد قرار گرفته که در یورو 2024 از فیل فودن به درستی استفاده نکرده است. دلیل این انتقادها بازی دادن فودن در پست وینگر چپ به جای مرکز زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، جرمین دفو، مهاجم سابق تیم ملی انگلیس، معتقد است ساوت‌گیت از توانایی‌های فودن به درستی بهره نگرفته است. به نظر دفو، بهترین عملکرد فودن در مرکز زمین رقم می‌خورد و اوضاع فعلی فودن را با دوران سخت جو کول در نسل طلایی انگلیس در دهه 2000 مقایسه می‌کند.

فودن که بهترین فصل فوتبالی خود را در سطح باشگاهی پشت سر گذاشته، در 5 بازی ابتدایی انگلیس در یورو 2024 موفق به گلزنی یا پاس گل نشده است. او در چهار بازی اول در جناح چپ به میدان رفت، جایی که به گفته منتقدان، به طور مداوم در جریان بازی قرار نمی‌گرفت. ساوت‌گیت در نهایت با تغییر سیستم به 1-2-4-3  برای بازی مقابل سوئیس در مرحله یک چهارم نهایی، فودن را به مرکز زمین منتقل کرد.

2051866

دفو در مصاحبه‌ای گفت: «فیل فودن نباید در جناح چپ بازی کند. او باید بین خطوط بازی کند و در مرکز زمین باشد. اگر بتوانند در مناطق مناسب به او توپ برسانند، می‌تواند تأثیرگذار باشد، اما به نظر من در حال حاضر از او به درستی استفاده نمی‌شود. به یاد می‌آورم شرایط مشابهی برای جو کول پیش آمد. او برای انگلیس در جناح چپ بازی می‌کرد و من همیشه فکر می‌کردم که اگر او در مرکز بازی می‌کرد و توپ به او می‌رسید، شانس بیشتری برای برد داشتیم. بازیکنانی مثل او می‌توانند با یک حرکت غیرمنتظره، کاری با توپ انجام دهند. تمام هواداران انگلیس همین را در مورد فودن می‌گویند، او باید در مرکز بازی کند.»

فودن در فصل 24-2023 برای منچستر سیتی در 53 بازی، 39 گل و پاس گل به ثمر رساند و عنوان بهترین بازیکن سال اتحادیه نویسندگان فوتبال انگلیس را کسب کرد. او بیشتر در جناح راست بازی می‌کرد، اما گاهی اوقات در مرکز و در سمت چپ نیز به میدان می‌رفت.

اگر فودن در این مرحله حساس از تورنمنت ناگهان نیمکت‌نشین شود، جای تعجب دارد. اما اینکه آیا ساوت‌گیت در بازی نیمه‌نهایی مقابل هلند به سیستم 1-2-4-3 پایبند خواهد ماند یا به سیستم 1-3-2-4 بازخواهد گشت، هنوز مشخص نیست و این موضوع محل استقرار فودن در زمین را تعیین خواهد کرد.

نظر شما