شناسهٔ خبر: 67579388 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

دریچه‌های تخلیه تحتانی سد لتیان بازگشایی شد

خبرگزاری مهر

مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه لتیان از بازگشایی دریچه های تخلیه تحتانی سد لتیان در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز  به نقل از مهر، مهدی فتوکیان با بیان این مطلب اظهار کرد: با باز شدن دریچه‌های تحتانی، بخشی از رسوبات دریاچه سد به صورت روان آب به سمت رودخانه جاجرود به پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: بر اساس دستورالعمل‌های بهره‌برداری جهت بهره برداری بهینه، مدیریت مخزن و در راستای افزایش پایداری سد هر ساله بعد از عبور از سیلاب‌های بهاری و آبگیری مخزن که تراز دریاچه سد به حداکثر می‌رسد، بازگشایی دریچه‌های تخلیه تحتانی در برنامه قرار می‌گیرد.

فتوکیان درباره باز شدن دریچه‌های تحتانی سد لتیان بیان داشت: در این عملیات طبق برنامه ریزی انجام شده دریچه تخلیه تحتانی باز و رسوب‌های ریز دانه‌ای که پشت سد اصلی جمع شده تخلیه می‌شود.

مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه لتیان با بیان اینکه با باز شدن دریچه‌ها بخشی از رسوبات تخلیه و عمر مفید سد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با این اقدام همچنین از دریچه‌ها در ترازهای پایین‌تر هم می‌توانیم بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

فتوکیان یادآور شد: آب رهاسازی شده در این عملیات در پایین دست و در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای مصرف آب شرب کلان شهرهای تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی حجم آب ذخیره شده در مخزن سد لتیان را هم اکنون حدود ۶۹ میلیون مترمکعب عنوان خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر ضروری است شهروندان پایتخت همچنان نسبت به صرفه جویی آب و رعایت الگوی مصرف اهتمام ویژه داشته باشند.

نظر شما