شناسهٔ خبر: 67579197 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

روزی که شماره یک برای پرسپولیس از خود گذشتگی کرد!

علیرضا بیرانوند در صحبت های اخیر خود ماجرای جالبی را تعریف کرد که کمتر به آن پرداخته شد...

صاحب‌خبر -

درست مثل سال قبل علیرضا بیرانوند در نقل و انتقالاتی تابستانی در صدر اخبار فوتبال ایران قرار گرفته و تقریبا خبرهای مختلفی هر روز در مورد آینده بیرانوند به گوش می‌رسد. علیرضا که در پرسپولیس به شدت محبوب بود و همواره پرسپولیسی ها را حامی خودش می‌دید، بعد از اینکه دوباره امسال قراردادش را فسخ کرد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و از محبوبیتش کاسته شد. خیلی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس علیه بیرانوند موضع گرفتند و خیلی از هواداران این تیم هم به شدت مخالف بازگشت شماره یک به پرسپولیس هستند.

بیرانوند که مدت ها در خصوص اتفاقات اخیر سکوت کرده بود، چند روز قبل در این خصوص ویدئویی از خودش منتشر کرد و به حواشی پیش آمده پیرامون خودش واکنش نشان داد. علیرضا در صحبت هایش سعی کرد دلیل فسخ قراردادش را توضیح دهد و البته از کاری که انجام داد، دفاع کند. در اینکه علیرضا نباید این کار را انجام می‌داد، شکی نیست. او می‌توانست در آرامش و با گفت و گو به خواسته اش برسد و قطعا باشگاه پرسپولیس هم با او راه می‌آمد.

با این حال در بین صحبت های بیرانوند نکته ای وجود داشت که کمتر به آن پرداخته شد و در واقع دیده نشد. اگر از بیرانوند به خاطر رفتار غیر حرفه ای انتقاد می‌شود که کاملا هم این انتقاد درست و به جا است، باید نکات مثبت او هم گفته شود و در واقع نباید چشم را روی نکات مثبت علیرضا هم بست. ماجرایی که عیلرضا بین صحبت هایش مطرح کرد مربوط به چند ماه قبل و در اوج رقابت های لیگ بود؛

درویش برای پرداخت مطالبات بازیکنان به شدت تحت فشار قرار داشت و نمی‌توانست پول جور کند. صدای بازیکنان هم درآمده بود. ستاره های پرسپولیس در کوران مسابقات قصد داشتند اعتصاب کنند و شرایط برای پرسپولیس اصلا خوب پیش نمی‌رفت. بعد از مدت ها وعده وعیدهایی که عملی نمی‌شد،در نهایت اسپانسر پرسپولیس مبلغی را به حساب باشگاه ریخت تا درویش بتواند قولی که داده بود را عملی کند. مدیرعامل پرسپولیس وعده داده بود حداقل ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان و سایر اعضای تیم را پرداخت خواهد کرد ولی پولی که اسپانسر به باشگاه در آن زمان تزریق کرده بود،کفاف پرداخت ۱۰ درصدی را نمی‌داد و درویش تنها می‌توانست ۶ الی ۷ درصد از قرارداد ها را پرداخت کند.

بیرانوند وقتی متوجه ماجرا شد، خودش داوطلبانه با درویش تماس گرفت و اعلام کرد خودش حاضر است پولی نگیرد تا پرداختی به بازیکنان به ۱۰ درصد برسد و درویش دوباره نزد بازیکنان بدقول نشود. با وجود انصراف علیرضا از دریافت طلبش، باز هم پرداختی به بازیکنان به آن میزان مورد نظر نمی‌رسید. علیرضا باز هم وارد گود شد و با چند ستاره دیگر پرسپولیس صحبت کرد تا آن ها هم در آن مقطع قید دریافت پولشان را بزنند تا به بازیکنان دیگر و سایر اعضای تیم پول بیشتری برسد.

بیرانوند با توجه به ارتباط خوبی که با بازیکنان پرسپولیس داشت و معمولا این نفرات به علیرضا نه نمی‌گفتند، موفق شد موافقت دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی، سروش رفیعی و میلاد سرلک را بگیرد و این نفرات هم از پول خود گذشتند تا درویش بتواند به سایر نفرات ۱۰ درصد پرداختی داشته باشد.

هدف از نوشتن این مطلب دفاع از بیرانوند و یا سفید کردن او نیست. حرف ما این است که اگر رفتار غیر حرفه ای علیرضا دیده می‌شود و به درستی هم او مورد شدیدترین انتقادات قرار می‌گیرد، رفتار خوب و از خودگذشتگی او برای پرسپولیس هم دیده شود.

نظر شما