شناسهٔ خبر: 67578944 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

المیادین: آمریکا از تصمیم خود برای اعلام کاهش نیروهایش در عراق منصرف شد

منابع اعلام کردند آمریکا تصمیم داشت برنامه کاهش نیروهایش در عراق را در هفته کنونی اعلام کند اما از تصمیم خود منصرف شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، منابعی به شبکه المیادین گفتند: آمریکا تصمیم داشت جدولی را برای کاهش نیروهایش در عراق در هفته کنونی رسما اعلام کند اما طی رایزنی‌ها و مشورت‌های داخلی و قبل از اینکه با طرف عراقی در راستای کمیته دوجانبه دیدار کند، از تصمیم خود منصرف شد.

این منابع احتمال دادند بین به تأخیر افتادن اعلام کاهش نیروهای آمریکا در عراق و عملیات عقب نشینی نیروهای آمریکایی از نیجر ارتباطی وجود داشته باشد.

پیشتر یک منبع نظامی عراقی به خبرگزاری المعلومه گفت: دولت عراق به صورت شفاهی به دولت آمریکا ابلاغ کرده که نیروهای ائتلاف بین‌المللی آمریکا باید بین هشت ماه تا یک سال از عراق خارج شوند وگرنه دولت عراق موضعی یک‌جانبه اتخاذ و پایان حضور آمریکا در عراق را همسو با قوانین عراق اعلام می‌کند.

این منبع افزود: طرف آمریکایی هنوز در مذاکرات جدی نیست و خواهان ابقای نیروهای خود در عراق برای بیش از ۲ سال است. هیأت آمریکا پرونده عراق را به پرونده سوریه ربط داد اما دولت عراق با این مسأله مخالفت کرد. ۱۵ ژوئیه نشستی میان کمیته عراق و کمیته آمریکا برگزار می‌شود و طی آن به آمریکایی‌ها رسما عقب‌نشینی از عراق طی مدت زمان مد نظر دولت عراق، اعلام خواهد شد.

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما