شناسهٔ خبر: 67578923 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ژنرال روسی فاش کرد:

اسرار تبانی میان سازمان منع سلاح‌‎های شیمیایی و کی‌یف

فرمانده نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه فاش کرد: اوکراین و دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی توافقنامه‌ای درباره مصونیت‌ها برای کی‌یف امضا کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ژنرال «ایگور کریلوف» فرمانده نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد: اوکراین مرتباً کنوانسیون سلاح های شیمیایی را نقض می کند.

فرمانده نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه در این خصوص ادامه داد: اوکراین و دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی (OPCW) توافقنامه‌ ای درباره امتیازات و مصونیت‌ها برای کی یف امضا کرده اند.

ژنرال «ایگور کریلوف» در ادامه افزود: توافق بین اوکراین و سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی به کی‌ یف این امکان را می‌ دهد که نتایج نادرستی از تحقیقات حادثه شیمیایی به این سازمان تحمیل کند.

وی سپس اضافه کرد: یک آزمایشگاه شیمیایی در آودیوکا کشف شد که به وضوح برای تولید مواد سمی استفاده می شده است. جامعه کارشناسان جهانی اطلاعاتی مطالبی را درباره رفتار متناقض ایالات متحده در مورد عدم اشاعه سلاح های کشتار جمعی شنیده اند.

این ژنرال روسی خاطرنشان کرد: بیش از 400 مورد استفاده کی یف از مواد شیمیایی سمی غیرکشنده طی عملیات ویژه، ثبت شده است. یک اسیر اوکراینی کار متخصصان آمریکایی در آزمایشگاه‌ های تولید اسید هیدروسیانیک برای پهپادهای کامیکازه را تأیید کرد.

«کریلوف» گفت: آمریکا، آلمان، اوکراین و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحقیقاتی را برای متهم کردن روسیه به استفاده از سلاح های شیمیایی، آماده می کنند.

نظر شما