شناسهٔ خبر: 67578187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

تهاجم کنونی ترکیه به عراق با موافقت نخست وزیر عراق، صورت گرفته است

عقیل الردینی، عضوائتلاف النصر عراق،گفت: تهاجم کنونی ترکیه به استان های شمالی عراق در سفر اخیررئیس جمهوری ترکیه به بغداد و با موافقت نخست وزیر عراق، صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از کردپرس، عقیل الردینی، عضوائتلاف النصر عراق، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه تهاجم کنونی ترکیه  به شمال عراق با توجه به ایجاد مراکز ایست و بازرسی و تعداد زیادی پایگاه های نظامی، تهاجمی هولناک به شمار می رود، افزود: این تهاجم که نقض حاکمیت و قانون اساسی عراق است، در خلال دیدار اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از عراق و با موافقت  کامل محمد شیاع السودانی، نخست وزیراین کشور صورت می گیرد.

الردینی با اشاره به اینکه سکوت دولت های فدرال و اقلیم کردستان دربرابراین تهاجم ترکیه، به آنکارا بهانه نفوذ به عمق خاک عراق را داده است، لذاباید برای دفاع از حاکمیت کشور، موضعی جدی اتخاذ شود، خاطرنشان کرد:پیشروی نیروهای ترکیه طی سالهای گذشته در داخل خاک عراق ازمسافت 150کیلومتر فراتر نرفته بود، اما اکنون به نزدیکی منطقه العمادیه و روستاهای اطراف آن در استان دهوک رسیده است.

وی تصریح کرد: تهاجم کنونی نیروهای ترکیه به خاک عراق،نقض قانون اساسی و نقض اصل حسن همجواری تلقی می شود و تجاوزی ناپذیرفتنی است.

نظر شما