شناسهٔ خبر: 67578072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برگزاری جلسات تبیین نهضت عاشورا همزمان با ایام محرم در ملایر

همدان-کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از برگزاری جلسات تبیین نهضت عاشورا از سوی اساتید قرآنی در جلسات قرآن خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایرج یارمحمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت ایام ماه محرم اظهار کرد: همزمان با ایام ماه محرم و صفربرنامه‌های مختلف قرآنی در سطح شهرستان به همت واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع مراسمات عزاداری هیئات حسینی با تلاوت قرآن خواهد بود افزود: برگزاری کرسی تلاوت قرآن و همچنین محافل انس با قرآن کریم در مساجد شهر و روستا تا پایان ماه صفر را نیز در سطح شهرستان ملایر خواهیم داشت.

کارشناس واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها متناسب با ماه محرم و آیات منتخب در این ماه اشاره کرد و گفت: انجام بیش از ۳۰ ختم قرآن و اهدا ثواب آن به امام حسین ع و یارانش نیز در طول ماه محرم به همت علاقمندان به کتاب وحی انجام می‌شود.

وی احیا شب عاشورا با تلاوت قرآن و شصت پاره خوانی را از دیگر برنامه‌ها در ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان دانست و تصریح کرد: اعزام قاری قرآن به هیئات مذهبی و برگزاری مراسمات عزاداری در مراکز قرآنی و خانه‌های قرآنی نیز در طول این دو ماه انجام می‌شود.

یار محمدی از برگزاری جلسات تبیین نهضت عاشورا از سوی اساتید قرآنی در جلسات قرآن خبر داد و افزود: برگزاری طرح ختم قرآن در ایام پایانی صفر و اهدا ثواب آن به روح پیامبر (ص)،امام حسن (ع) و امام رضا (ع) و هماهنگی با روحانیون جهت پیوند امام حسین ع با قرآن در منابر و مراسمات روضه خوانی نیز صورت گرفته است.

نظر شما