شناسهٔ خبر: 67577619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معزی مطرح کرد؛

آموزش صحیح و به موقع، ریشه و اساس پیشگیری است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در همایش علمی-کاربردی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر بر اهمیت مساله آموزش همگانی در کشور تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در همایشی که در سالن آمفی‌تئاتر شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با اشاره به آیات و روایات متعدد به تبیین اهمیت علم‌اندوزی در نگاه اسلام پرداخت و بر لزوم توجه به مساله آموزش در این مجموعه مردم‌نهاد تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در این همایش که با حضور معاونین آموزش جمعیت هلال احمر سراسر کشور برگزار شد، در آغاز سخنان خود از برگزارکنندگان این نشست قدردانی کرد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد که در نتیجه این همایش‌ها و گفت‌وگوها، زمینه افزایش توان علمی جمعیت هلال احمر فراهم گردد و این مجموعه در مسیر تعالی و ترقی گام بردارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه یکی از نتایج این همایش را طراحی راهکارهای پیشرفت در بخش آموزش برشمرد و افزود: مساله آموزش یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در رشد و توسعه یک مجموعه به شمار می‌آید.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین قیام امام حسین علیه السلام پرداخت و با تشریح اهداف مکتب عاشورا به نقش آن در نگهداشت ارزش‌های اسلامی در جامعه اشاره کرد.

وی با مرور برخی از وقایع تاریخی، دنیا دوستی را یکی از دلایلی برشمرد که مردم کوفه را از یاری امام حسین علیه السلام بازداشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان روایات دینی به اهمیت واقعه عاشورا به عنوان یک آزمایش الهی اشاره کرد و افزود: یکی از درس‌آموخته‌های واقعه عاشورا، پایبندی به دین و اهمیت نگهبانی از ارزش‌های دینی است.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که امام حسین علیه السلام به ما آموخت این بود که ما زیر بار ذلت نمی‌رویم. به همین سبب، هیهات من الذله بزرگترین درسی است که از واقعه عاشورا باید بیاموزیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم در معارف دینی اشاره کرد. وی با اشاره به روایات و احادیث، فراگیری علم را به مانند فرایض دینی همچون نماز و امر به معروف و نهی از منکر یک واجب دینی دانست و افزود: بر اساس معارف دینی انسان مسلمان نمی‌تواند جاهل باشد.

وی در ادامه با اشاره به کتب روایی شیعه همچون اصول کافی افزود: با توجه به منابع دینی همچون اصول کافی می‌توان پی به اهمیت علم و ارزش عالم در معارف دینی بُرد.

وی در ادامه به جایگاه علم نزد علمای دینی معاصر همچون شهید مطهری، علامه امینی و علامه حلی نیز اشاره کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی خدمات خیرخواهانه و حل رنج‌ها و سختی‌ها زندگی بشر که در نتیجه توسعه علم و دانش رخ می‌دهد را بر اساس نگاه دینی، یک امر ارزشمند و پر اهمیت برشمرد و افزود: اگر فعالیت‌های شما در حوزه آموزش منتج به خدمت به مردم و حل رنج‌ها و مشقت‌های آنان گردد، یقیناً با پاداش الهی نیز همراه خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که نگاه اسلام به علم یک نگاه صرفاً مادی نیست، به تبیین ارزش‌های اخلاقی در رشد علمی در مکتب اسلام نسبت به سایر مکاتب اشاره کرد.

وی در ادامه به تبیین جایگاه ساختاری آموزش در جمعیت هلال احمر نیز پرداخت. حجت‌الاسلام والمسلمین معزی روند فعالیت در این عرصه را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که در نتیجه این فعالیت‌ها جمعیت هلال‌احمر در مسیر تعالی و ترقی گام بردارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به اهمیت آموزش همگانی در حوزه بحران با توجه به وقوع حوادث متعدد در کشور تأکید کرد.

به گفته وی؛ با اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی عمومی می‌توان خسارات ناشی از حوادث را کاهش داد.

اهمیت آموزش‌های تخصصی، و همچنین اهمیت ارتقا دانش کارکنان و آموزش‌های سازمانی از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده ولی فقیه در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در این بخش آموزش را پایه و اساس پیشگیری برشمرد و افزود: باید برنامه‌ریزی‌های آموزشی به نحوی دنبال شود، که مخاطب ترغیب شود.

بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین همچون پویا نمایی از دیگر موضوعات مورد اشاره حجت‌الاسلام معزی در این نشست بود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه پژوهش را رکن جدی و اساسی آموزش‌های صحیح دانست و بر لزوم برنامه‌ریزی پژوهش‌محور تأکید کرد.

دوری از بورکراسی‌های غیرضروری، ارائه آموزش‌های امدادی و … در مدارس و ضرورت توسعه کمی و کیفی آموزش همگانی از دیگر موضوعات مورد اشاره حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این نشست بود.

نظر شما