شناسهٔ خبر: 67577561 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

قاضی زاده هاشمی مطرح کرد؛

معرفی سبک زندگی شهدا به نسل جدید به شیوه هنرمندانه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران قصد دارد با معرفی سبک زندگی شهدا به شیوه هنرمندانه، قهرمانان واقعی را به نسل جدید معرفی کند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم کنگره شهدای غریب در اسارت با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری یادواره‌ها باید مردمی شود و با کمک سایر دستگاه‌ها این نوع یادواره‌ها برگزار شود. بنیاد شهید و امور ایثارگران قصد دارد با معرفی سبک زندگی شهدا به شیوه هنرمندانه، قهرمانان واقعی را به نسل جدید معرفی کند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: شهدای اسارت غریب‌ترین شهدا هستند مانند شهدای غواص که باید خاطرات آن‌ها ثبت و ضبط شود. این عزیزان در غربت به شهادت رسیدند و تا مدت‌ها مراسم تشییع آن‌ها برگزار نشد و خانواده‌های این شهدا تا مدت‌ها منتظر بودند.

وی افزود: غریب بودن این شهدا جای تأمل دارد زیرا اسامی شهدا در صلیب سرخ هم ثبت نشده در چنین وضعیتی ما باید بایستیم و جهاد کنیم. اغلب کسانی که شهید شدند جزو هسته‌ی اصلی مقاومت بودند و به مدال حسن آخرت دست یافتند. تعدادی از شهدای غریب در اردوگاه‌هایشان بارها شکنجه شدند ولی از هدفشان دست نکشیدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از جمله شهدایی که در قبالشان کم کاری کرده‌ایم شهدای غریب هستند که حتی تعداد آنها و کیفیت شهادتشان روشن نبود.

وی افزود: در کل ده هزار شهید مفقود مفقودالاثر داریم و صلیب سرخ اسامی آنها را ثبت نمی‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما