شناسهٔ خبر: 67577447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار یزد: آزادی زندانیان غیرعمد ترویج فرهنگ حسینی است

استاندار یزد با اشاره به مشارکت هیئت‌های عزاداری در آزادی زندانیان گفت: آزادی زندانیان غیرعمد در حقیقت ترویج فرهنگ حسینی است.

صاحب‌خبر -

مهران فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، درباره پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این پویش با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی و ترویج فرهنگ حسینی ایجاد شده است.

فاطمی گفت: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های عاشورا، حریت و آزادگی است که نام مبارک حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و قیام عاشورا با واژه‌های آزادی و آزادگی پیوند ناگسستنی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد پویش نذر حسینی در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی در ماه محرم، اقدامی مبتنی بر همین فرهنگ اصیل و ریشه‌دار حسینی است که خانواده‌های بسیاری را با آزادی عزیزانشان شاد و فرزندان آنان را با امیدی دوباره روبرو می‌سازد.

استاندار یزد افزود: این اقدام پسندیده با شعار «هرهیئت؛ آزادی یک زندانی»، همراه شده و در حقیقت، ترویج فرهنگ حسینی را به صورت عملی نشان می‌دهد؛ این حرکت خیرمندانه می‌تواند به تکمیل اجر عزاداری‌های سوگواران حسینی کمک کند و مورد قبول درگاه حق قرار گیرد.

فاطمی بر اهمیت ترویج این پویش تأکید کرد و گفت: هر اقدامی در راستای ترویج این پویش خیرخواهانه، که شادی و نشاط را به خانواده‌های زندانیان اهداء خواهد کرد، گامی ارزشمند است که می‌تواند کانون یک خانواده را گرم و به چشم‌انتظاری فرزندان بسیاری در بازگشت به آغوش پدر و مادر خویش پایان دهد.

وی از تمامی هیئت‌های عزاداری استان یزد دعوت کرد تا با مشارکت در این پویش ارزشمند، راه را برای تحقق اهداف آن که اهدافی عمیقاً انسان‌دوستانه و نیک‌اندیشانه است را فراهم کنند.

انتهای پیام/781

نظر شما