شناسهٔ خبر: 67577442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیمی‌ از آمریکایی‌ها می‌گویند ترامپ باید به زندان برود

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد نیمی از مردم آمریکا بر این باروند که دونالد ترامپ باید به دلیل محکومیت در پرونده پرداخت حق السکوت به زندان بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد 48 درصد از مردم آمریکا بر این باروند که دونالد ترامپ باید به دلیل محکومیت در پرونده پرداخت حق السکوت به زندان بیفتد.

این در حالی است که 50 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، چنین دیدگاهی نداشته و معتقدند ترامپ نباید برای این پرونده به زندان برود.

همچنین نتایج این نظرسنجی در بین احزاب سیاسی متفاوت بود به طوری که 78 درصد دموکرات ها معتقدند ترامپ باید به زندان برود و 86 درصد جمهوری خواهان نظر منفی دارند. رای دهندگان مستقل نیز تقریبا به دو دسته تقسیم شدند 50 درصد موافق زندان رفتن ترامپ و 46 درصد مخالف این موضوع هستند.

از دیگر نتایج این نظرسنجی می توان گفت 80 درصد دموکرات ها محکومیت ترامپ در پرونده پرداخت حق السکوت را تایید و تنها 6 درصد آن را تایید نمی کنند. 12 درصد نیز هیچ کدام را انتخاب نکردند.

علاوه بر این، 55 درصد جمهوری خواهان این حکم را تایید نمی کنند در حالی که 14 درصد آن را تایید می کنند و 30 درصد هیچ کدام را انتخاب نکردند.32 درصد رای دهندگان مستقل نیز این حکم را تایید و 21 درصد مخالف آن هستند و 47 درصد هیچ کدام را انتخاب نکردند.

به علاوه، 70 درصد دموکرات ها معتقدند حکم منصفانه ای برای ترامپ در این پرونده صادر شده در حالی که 63 درصد جمهوری خواهان معتقدند رفتار منصفانه ای با ترامپ نشده است. 42 درصد رای دهندگان مستقل موافق رفتار منصفانه با ترامپ و 23 درصد مخالف آن هستند.

روز پنچ شنبه 30 ماه مه سرانجام پس از ماه‌ها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2024 را در ارتباط با پرداخت 130 هزار دلار حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال 2016 و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، 12 عضو هیئت منصفه پس از یک روز مشورت، در تمامی 34 مورد جعل سوابق مالی او را مجرم اعلام کرد و قاضی دادگاه نیز قرار بود حکم نهایی را در 11 ماه جولای قرائت کند اما صدور حکم نهایی به روز 18 سپتامبر موکول شد.

بدین ترتیب حکم قاضی دادگاه نیویورک در این خصوص سبب خواهد شد اعلام محکومیت رسمی دونالد ترامپ در این پرونده، تا زمان پس از برپایی کنوانسیون جمهوری‌خواهان به تعویق بیفتد.

در همین حال پس از اعطای مصونیت به دونالد ترامپ از پیگرد قضایی توسط دادگاه عالی، یک منبع آگاه خبر داد وی خواستار ابطال حکم محکومیتش در پرونده پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی شد.

دیوان عالی آمریکا با 6 رأی موافق در مقابل 3 رأی مخالف ترامپ را تنها برای «اقدامات رسمی» در دوران تصدی ریاست جمهوری‌اش مستحق مصونیت دانست، اما «برای اعمال غیررسمی» وی در آن دوران مستحق برخورداری از مصونیت ندانست.

بر اساس رأی دیوان‌عالی، ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهوری سابق از مصونیت قضایی برخوردار است؛ این تصمیم همچنین دادگاه محاکمه او را به‌دلیل توطئه برای ابطال نتیجه انتخابات 2020 به تعویق می‌اندازد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 5 نوامبر سال جاری (15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج تازه ترین نظرسنجی ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ اکنون از جو بایدن جلوتر است و با محبوبیت 48 درصدی در مقابل مقبولیت 42 تا 43 درصدی رقیب دموکرات خود قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما