شناسهٔ خبر: 67577122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

توسعه مهارت‌های نیروی انسانی ضرورت بازار کار یزد

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان یزد، گفت: برای تطابق با شرایط شغلی و جذب در بازار، افزایش مهارت‌های نیروی انسانی ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مجید دهقانی‌زاده در چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی استان یزد بر اهمیت ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی برای بهبود وضعیت بازار کار استان تأکید کرد و اظهار داشت: استان یزد به دلیل جایگاه علمی برجسته خود، نیازمند توسعه مهارت‌های نیروی کار به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است تا بتوانند با شرایط شغلی موجود تطابق پیدا کرده و به بازار کار جذب شوند.

وی به نقش مهم سازمان فنی و حرفه‌ای در افزایش سطح مهارت نیروی کار استان اشاره و از عملکرد مثبت این سازمان ابراز خرسندی کرد و گفت: در سه سال گذشته، برنامه‌های مهارتی به‌صورت ویژه‌تری توسط تیم مدیریتی استان مدنظر قرار گرفته و اقدامات اساسی و تأثیرگذاری در این زمینه انجام شده است. 

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه در راستای برنامه‌های تحول‌آفرین استان تحت عنوان "یزد نوین"، بسترهای لازم برای ارتقای مهارت‌های شغلی فراهم شده است، افزود: مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، پیوست مهارتی یزد نوین را تهیه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان برای سال 1403 مبلغ 2700 میلیارد تومان است که این میزان، ظرفیتی عظیم برای توسعه مهارت‌های نیروی انسانی ایجاد می‌کند.

دهقانی‌زاده از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از ظرفیت‌های موجود در تبصره‌ها و جداول متفرقه قانون بودجه کشور بهره‌برداری کرده و منابع مالی بیشتری را برای استان جذب کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد به انضباط بودجه‌ای در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته تلاش شده تا منابع و اعتبارات استان افزایش یابد و خوشبختانه توفیقات قابل توجهی نیز حاصل شد، هر چند تورم بخشی از این تلاش‌ها را کم اثر کرده، اما منابع استانی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته و بیشتر به صورت نقدی بوده است.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم معرفی کرد و ادامه داد: دولت سعی کرده تا جایی که امکان دارد، پروژه‌های جدید را تعریف نکند مگر در مواقع ضرورت که این اقدام، نتایج مثبتی به همراه داشته است.

دهقانی‌زاده به توجه ویژه استان به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز اقدامات ویژه‌ای صورت گرفته که با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست، هر چند هنوز نیاز به تلاش بیشتر برای تحقق چشم‌اندازهای تعیین شده وجود دارد.

انتهای پیام/781/

نظر شما