شناسهٔ خبر: 67576659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(عکس) کشف مار سمی جدید با رنگ سبز، چشمان زرد، دهان آبی و دم قرمز! (عکس) کشف مار سمی جدید با رنگ سبز، چشمان زرد، دهان آبی و دم قرمز!

یک مار سبز چمنی از ویتنام با چشمان زرد، لب‌های آبی و دم قرمز به عنوان گونه‌ای متمایز شناسایی شده است. محققان موفق به کشف گونه جدیدی از مار سمی شدند که ظاهری رنگارنگ دارد و در جنگل‌های استوایی در مرکز ویتنام یافت می‌شود. Trimeresurus cyanolabris بدنی به رنگ سبز چمنی روشن، چشمانی زرد، دمی قرمز و

صاحب‌خبر -

یک مار سبز چمنی از ویتنام با چشمان زرد، لب‌های آبی و دم قرمز به عنوان گونه‌ای متمایز شناسایی شده است.

محققان موفق به کشف گونه جدیدی از مار سمی شدند که ظاهری رنگارنگ دارد و در جنگل‌های استوایی در مرکز ویتنام یافت می‌شود. Trimeresurus cyanolabris بدنی به رنگ سبز چمنی روشن، چشمانی زرد، دمی قرمز و لب‌هایی آبی دارد و افعی سبز چمنی لب آبی لقب گرفته است.

این مار که از قورباغه‌های کوچک و مارمولک‌ها تغذیه می‌کند، در هنگام غروب و بعد از غروب بیشتر فعال است و روز را روی شاخه‌ها یا در گودال درختان و در نزدیکی نهرها می‌گذراند.

23

T. cyanolabris یکی از ۵۰ گونه نزدیک آسیایی افعی گودال است و تنها رنگ و اندازه کوچکتر، آن را قابل تشخیص می‌کند.

Sabira Idiiatullina از دانشگاه دولتی مسکو در روسیه و همکارانش از تجزیه و تحلیل ژنتیکی استفاده کردند تا تأیید کنند که این مار یک گونه متمایز است و پیش از این ناشناخته بوده است و نزدیکترین خویشاوند شناخته شده آن Trimeresurus rubeus چشم قرمز است.

این یکی از گونه‌های غنی‌ترین گروه‌های مارهای سمی شناخته شده است، اما جنگل‌هایی که بسیاری از آنها در آن زندگی می‌کنند در معرض خطر جنگل‌زدایی هستند.

منبع: خبر آنلاین

منبع: faradeed-196449

نظر شما