شناسهٔ خبر: 67576604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

87 سرفصل برای احیای بخش صنعت و تجارت 87 سرفصل برای احیای بخش صنعت و تجارت

به گزارش اکوایران؛ این بسته شامل 87 سرفصل برای بخش صنعت است و تکالیفی را برای 15 وزارتخانه، دستگاه، نهاد و سازمان مرتبط جهت اجرای آن در نظر گرفته است. هدف از این بسته حمایتی، رفع چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در بخش صنعت و معدن و در نهایت جهش تولید و تجارت در کشور است. در این

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ این بسته شامل 87 سرفصل برای بخش صنعت است و تکالیفی را برای 15 وزارتخانه، دستگاه، نهاد و سازمان مرتبط جهت اجرای آن در نظر گرفته است. هدف از این بسته حمایتی، رفع چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در بخش صنعت و معدن و در نهایت جهش تولید و تجارت در کشور است.

در این بسته، راهکارهای مختلفی برای رفع موانع تولید، تسهیل صدور مجوزها، تامین مالی، رفع مشکلات مربوط به صادرات و واردات، ارتقای بهره‌وری و... ارائه شده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی اصلی اجرای این بسته، وظیفه دارد تا با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، نسبت به اجرای دقیق و به موقع تکالیف مندرج در آن اقدام کند. بسته حمایت از تولید و تجارت با نام خادم‌الرضا در دسترس عموم قرار گرفت.

بسته حمایت از تولید و تجارت روز یکشنبه ۱۰ تیرماه در سالن اجلاس سران با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان نهادهای مختلف و تشکل‌های بخش خصوصی رونمایی شد.

تدوین بسته حمایتی با سه رویکرد اصلی شامل رفع موانع و ارائه حمایت، تسریع در زمان انجام فعالیت و تخفیف در هزینه‌های انجام فعالیت‌های تولیدی و تجاری و در برگیرنده موضوعاتی در حوزه بهبود فضای کسب و کار، مشارکت مردم، تسهیل گری و تأمین منابع است که ۱۵ دستگاه دولتی و ۱۰ تشکل بخش خصوصی در تهیه آن نقش و مشارکت داشتند.

هدف اصلی از تدوین این بسته حمایتی افزایش بهره‌وری کل عوامل تولید در کسب و کارهای صنعتی، معدنی، صنفی، تجاری و تعاونی، بهینه کردن استفاده از ظرفیت‌های خالی بنگاه‌های تولیدی و تجاری؛ تسریع در تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه تمام و به بهره‌برداری رسیدن آنها، احیاء بیشتر واحدهای تولیدی راکد و افزایش بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است.

 برای مطالعه و دانلود فایل بسته حمایتی اینجا کلیک کنید.

 

منبع: ecoiran-66972

نظر شما