شناسهٔ خبر: 67575807 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جواد نکونام گرفتار دوستان نادان

عملکرد باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات و ادامه تناقض های رفتاری جواد نکونام در قیاس با فصل پیش، منجر به ایجاد علامت سوال‌های زیادی در ذهن هواداران استقلال شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری آنا در گزارشی نوشت: طی روزهای اخیر حضور نفراتی مثل تیکدری، زکی پور و شایعه حضور بازیکنی مثل باقری در استقلال باعث انتقاد طرفداران این تیم از نکونام در فضای مجازی شده و مدعی هستند اگر نکونام فصل گذشته معتقد بود استقلال جای بازیکنان بزرگ است پس چگونه قصد دارد چنین نفراتی را برای فصل جدید جذب کند؟

این سوالات همزمان با سکوت عجیب سرمربی استقلال توام شده است. سکوتی که فصل گذشته اصلا وجود نداشت.

افراد منتسب به نکونام سکوت وی را به دلیل شرایط این روزهای استقلال می‌دانند. نزدیکان نکونام اعتقاد دارند سرمربی استقلال نفراتی چون قدوس، قلی زاده، قائدی،رضاییان،دانشگر، آغاسی و ... را می‌خواهد.

حالا باید یک سوال از سرمربی استقلال پرسید که اگر این لیست صحیح است که کم و بیش نام‌هایش توسط باشگاه تائید شده چگونه ممکن است مدیران بتوانند این نفرات را جذب کنند؟

شاید نکونام منظورش از ارائه چنین لیستی که سال گذشته هم تکرار شده بود جذب نکردن آنها است وگرنه هیچ مدیری در فوتبال ایران توانایی جذب بازیکنانی که با باشگاه‌های خود قرارداد دارند یا ارقام جذب آنها بسیار سنگین است را ندارد؟ تاکید می‌کنیم هیچ مدیری!

به طور مثال جهانبخش در چند نوبت اعلام کرد قصد حضور در فوتبال ایران را ندارد یا مثلا قائدی به دلیل یک شکایت خانوادگی حق حضور در ایران را ندارد و در صورت حضور در کشور دچار مشکل می‌شود (او حتی به خاطر همین مساله با تیم ملی به تهران سفر نکرد). دانشگر و آغاسی هم نمونه‌های داخلی هستند که باشگاه‌های تراکتور و سپاهان با پرداخت ۵۰ میلیارد مبلغ رضایتنامه هم حاضر به جدایی آنها نیستند. وقتی نفرات داخلی چنین شرایطی را دارند آیا نکونام انتظار دارد قدوس راهی استقلال شود؟

سوال دوم از سرمربی استقلال اینجا است که اگر این لیست مد نظر او نیست پس چرا باید این همه ذهن هواداران استقلال آشفته شود؟

بهتر است سرمربی استقلال در وهله اول رویه فصل گذشته را فراموش کند و با این مساله کنار بیاید که جذب چنین ستاره‌هایی سالها است در توان مدیران فوتبال ایران نیست.

بعد از پایان فصل پر چالش استقلال و با تغییر مالکیت و مدیریت این امیدواری وجود داشت که رویه اشتباه فصل گذشته این مجموعه تغییر می‌کند اما به نظر می‌رسد این چنین نیست.

نکونام که نظم، انضباط، پشتکار و اصولش از همان ابتدای شروع کار مربیگری زبانزد شده بود بیش از هر زمان دیگری نیازمند این است تا این سوزن را به خود بزند اگر می‌خواهد در هر مجموعه ای کار کند باید راه همدل شدن و همفکر شدن با مدیران آن را بیاموزد و طریقی را طی کند که بتواند با تعامل درست هدفش را دنبال کند نه اینکه با رفتارهای اشتباه تمامی قابلیت‌های خود را زیر سوال ببرد.

این رویه بیش از هر چیزی به خود نکونام و شخصیت او ضربه می‌زند. برای همه سوال است نکونام می‌خواهد چند بار از یک سوراخ گزیده شود؟ ضرب المثل از این روشن تر در زبان شیرین فارسی نداریم دشمن دانا به از نادان دوست.

برچسب‌ها:

نظر شما