شناسهٔ خبر: 67575786 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

دردسر برای بلینگام؟

داور بازی نیمه نهایی انگلیس-هلند مشخص شد

فلیکس زوایر بازی نیمه نهایی یورو 2024 بین انگلیس و هلند را قضاوت خواهد کرد. جود بلینگام از او یک خاطره تلخ دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، فلیکس زوایر به عنوان داور بازی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا بین انگلیس و هلند انتخاب شد. این بازی روز چهارشنبه به میزبانی ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک برگزار می‌شود.

استفان لوپ و مارکو آخمولر کمک داوران این بازی هستند، دانیل سیبرت داور چهارم خواهد بود و باستیان دانکرت به عنوان کمک داور ویدیویی (VAR) انتخاب شده است. کریستین دینگرت و مارکو فریتز هم دیگران داوران حاضر در اتاق VAR خواهند بود.

این چهارمین قضاوت زوایر 43 ساله در این مسابقات خواهد بود. او در بازی‌های مرحله گروهی بین ایتالیا و آلبانی در 15 ژوئن و سپس بین پرتغال و ترکیه در 22 ژوئن داوری کرده بود. او همچنین داور بازی پیروزی 3-0 هلند مقابل رومانی در مرحله یک هشتم نهایی بود.

2051762

این داور آلمانی که در فصل 10-2009 داوری بوندس‌لیگا را آغاز کرد، در سال 2005 درگیر یک رسوایی تبانی شد. زوایر اعتراف کرده بود که از رابرت هویزر پول دریافت کرده بود. هویزر به تبانی متهم شده بود اما در تغییر نتیجه بازی‌ها دخالتی نداشت.

زمانی که این موضوع آشکار شد، زوایر شش ماه محروم شد. زوایر سال گذشته هدایت فینال لیگ ملت‌های اروپا بین اسپانیا و ایتالیا را بر عهده داشت.

نکته جالب انتخاب زوایر برای این بازی، خاطره تلخ جود بلینگام، ستاره انگلیس، از قضاوت اوست. در ماه مارس سال 2021 زوایر داور بازی دورتموند و بایرن مونیخ بود. او در دقایق پایانی بازی یک پنالتی واضح را اعلام نکرد که بلینگام به شدت به او تاخت.

بلینگام به دلیل این اعتراض شدید 40 هزار یورو جریمه شد و زوایر هم برای دو ماه به دلیل این اشتباه فاحش محروم شد.

نظر شما