شناسهٔ خبر: 67575203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیشرفت 70 درصدی راه‌آهن چابهار-زاهدان/ 20 کیلومتر از اراضی راه‌آهن رشت-آستارا تملک شد

صاحب‌خبر -
پیشرفت 70 درصدی راه‌آهن چابهار-زاهدان/ 20 کیلومتر از اراضی راه‌آهن رشت-آستارا تملک شد
خبرگزاری آریا - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از پیشرفت بیش از 70 درصدی راه‌آهن چابهار زاهدان خبر داد و گفت: در صورت تخصیص منابع مورد نیاز اواخر امسال یا اوایل سال آینده این پروژه آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که امروز دوشنبه 18 تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگاران با اشاره به روند اجرایی راه آهن رشت-آستارا گفت: در این پروژه دو مقوله هم‌زمان مد نظر قرار دارند که اصلی‌ترین مسأله بحث تملک اراضی است و در وظایف شرکت ساخت قرار دارد.
وی افزود: همچنین موضوع دیگر مذاکرات با طرف روسی است که منوط به پیشرفت اقدامات ژئوتکنیک است و هفته آینده این آمادگی وجود دارد که مراحل تکمیل مطالعات انجام شود. اخیرا 120 نقطه ارائه شده که باید مورد مطالعه قرار بگیرد.
خطیبی تاکید کرد: پیش از قصد وام برای راه آهن رشت- آستارا، استجازه نفتی را داشتیم و این فرصت برای هر دو فراهم است و برای تملک مسیر از محل استجازه استفاده می‌کنیم که به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. هم اکنون حدود 20 کیلومتر از اراضی تملک شده و حدود 30 کیلومتر از سایر اراضی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.
خطیبی با اشاره به میزان پیشرفت راه آهن چابهار-زاهدان نیز گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده میزان پیشرفت این پروژه به بیش از 70 درصد رسیده است و قسمت باقیمانده پروژه به بیش از20 همت نیاز دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن افزود: منطقه خاش به ایرانشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و اواخر امسال یا اوایل سال آینده در صورت تخصیص منابع به بهره‌برداری می‌رسد

نظر شما