شناسهٔ خبر: 67574652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

پیشنهاداتی به رئیس جمهور منتخب؛

اصلاحاتی که باید در اولویت پزشکیان باشد

به طور طبیعی از این پس دولت آقای پزشکیان همچون دولت های قبل و روسای جمهور پیشین، با چالش‌های متعددی در عرصه‌های داخلی و خارجی روبرو خواهد شد؛ لذا بر ایشان واجب است که ضمن تلاش‌های خستگی ناپذیر، در مقابل چالش‌ها صبر پیشه کرده و از ادامه‌ مسیر دلسرد نشود.

صاحب‌خبر - گروه سیاسی جهان نيوز، محمد جواد طوسی: رهبر انقلاب در آخرین دیدار با هیئت دولت سیزدهم، به بهانه‌ برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی، در واقع ویژگی‌ها یک رئیس جمهور مطلوب را بیان کردند.

از جمله:
1- خوش بینی و امیدواری به آینده
2- قاطعیت در تصمیم گیری
3- احترام به مردم، حضور در میان مردم و لمس کردن مسائل و مشکلات آنها
4- اعتقاد واقعی به توانمندی های داخل و تکیه به ظرفیت های داخلی
5- صراحت در کلام و پرهیز از کنایه و ادبیات دو پهلو
6- یکی بودن حرف و عمل
7- خستگی ناپذیری و کار شبانه روزی
8- دلسرد نشدن از کارشکنی ها و زخم زبان ها
9- رعایت تعامل در کنار عزت مندی در روابط خارجی
10- بردباری، صبوری و مدارا
11- معنویت، ذکر و توسل

این خصایص اخلاقی، لازمه‌ شخصیتی هر رئیس جمهوری است. لذا آقای دکتر پزشکیان با یک رفتار هوشمندانه می توانند این نکات اخلاقی رهبر انقلاب را سرلوحه کار قرار داده و در پی تقویت این خصایص اخلاقی در نهاد خویش بر می‌آید.

تصویری که از رئیس جمهور منتخب پس از آخرین مناظره در افکار عمومی شکل گرفت، شباهت زیادی به ویژگی های اخلاقی شهید رئیسی از جمله صبر و بردباری ایشان، ندارد.

صبر و مدارا، از دست نرفتن کنترل عصبی و حفظ ادبیات محترمانه در هنگامه‌ عصبانیت، ابتدایی ترین ویژگی هر سیاستمداری است. چه رسد به اینکه آن سیاست مدار در قامت رئیس جمهور هم باشد.

به طور طبیعی از این پس دولت آقای پزشکیان همچون دولت های قبل و روسای جمهور پیشین، با چالش‌های متعددی در عرصه‌های داخلی و خارجی روبرو خواهد شد؛ لذا بر ایشان واجب است که ضمن تلاش‌های خستگی ناپذیر، در مقابل چالش‌ها صبر پیشه کرده و از ادامه‌ مسیر دلسرد نشود.

لازمه‌ امید به آینده نیز دوری از سیاه نمایی و بحران انگاری از ایران است. قطعا در دل تصویر نسبتا سیاهی که آقای پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی از ایران ارائه دادند، نمی‌توان نقطه امیدی به آینده یافت. لذا ایشان باید توانمندی ها و ظرفیت های واقعی کشور را از قاب نزدیک ببیند تا ابتدا خود به آینده روشن ایران امیدوار شود و سپس بتواند این امید را به کابینه خود نیز تزریق کند. چرا که با لشکر از پیش شکست خورده نمی‌توان به جنگ مشکلات رفت.

از طرفی مردم از دوگانگی در رفتار و گفتار برخی مسئولان خسته اند. یکی نبودن حرف و عمل مسئولان را مردم در دهه نود به بدترین شکل تجربه کرده اند. البته که متاسفانه در برنامه های تبلیغاتی آقای پزشکیان حرف جدی بیان نشد که مردم منتظر عمل به آن باشند. اما برای جلوگیری از دوگانگی های رفتاری و گفتاری دولت چهاردهم در آینده، حتما ایشان باید از بیان عبارات دو پهلو دوری کرده و صراحتا در موضوعات و مسائل مختلف با مردم به صحبت بنشینند.

نظر شما