شناسهٔ خبر: 67574526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

دومین جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه تشکیل شد

زهرا محمدی

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه از تشکیل دومین جلسه هیئت راهبردی ایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به منظور بررسی‌های تخصصی و کارشناسی خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، ابوالفضل عالی روز دوشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ گفت: دومین جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه از ساعت ۸ تا ۱۳ در اتاق جلسات اداره کل میراث‌فرهنگی استان زنجان با حضور اعضا متشکل از مدیرکل استان، اعضای شورای راهبردی و تعدادی از کارشناسان در رشته‌ها و گرایشات تخصصی تشکیل شد. 

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه در این جلسه افزود: دومین جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به منظور بررسی موارد اصلاحی طرح مطالعاتی پلان مدیریت گردشگری با حضور ناظر پروژه و تخصیص اعتبار برای افزایش تجهیزات الکترونیکی و ساماندهی در و پنجره‌های چوبی، ساختمان کوره سنتی و طرح مطالعاتی کاشیکاری و فتوگرامتری برگزار شد. 

او اظهار کرد: عملیات مطالعاتی و میدانی در پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه آغاز شده و در حال انجام است. 

عالی بیان کرد: طرح نصب در چوبی مرمتی در ضلع شرقی گنبد سلطانیه مورد بررسی قرار گرفت و ایده‌ها و نظرات اعضای جلسه در این خصوص ارائه شد تا با تغییراتی، مجددا این طرح طراحی شود. 

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با تاکید بر ضرورت و اهمیت تشکیل جلسات هیئت راهبردی گفت: تشکیل جلسات هیئت راهبردی در راستای محافظت اصولی با رعایت استانداردهای مطرح جهانی در عرصه حفاظت فنی و روش‌های تخصصی مرمت و حفاظت گنبد سلطانیه بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما