شناسهٔ خبر: 67574081 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاراصخره‌نوردی به رشته‌های پارالمپیک لس‌آنجلس اضافه شد

کمیته بین‌المللی پارالمپیک از اضافه شدن رشته پاراصخره‌نوردی به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، رشته پاراصخره‌نوردی برای اولین بار در زمره رشته‌های حاضر در بازی‌های پارالمپیک قرار گرفت و بازی‌های 2028 لس‌آنجلس اولین رویداد در سطح پارالمپیک برای این رشته خواهد بود.

 

رشته پاراصخره‌نوردی از سال 2006 فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون بین‌المللی صخره‌نوردی (IFSC) آغاز کرد و تاکنون 27 کشور در این رشته فعالیت دارند. در حال حاضر مسابقات این رشته به‌صورت سالانه در سطح جام جهانی و دو سال یک بار در سطح قهرمانی جهان برگزار می‌شود. کمیته بین‌المللی پارالمپیک نیز از سال 2017 این رشته را به رسمیت شناخت.

برای بازی‌های پارالمپیک لس‌آنجلس 33 رشته کاندیدا بودند که 22 رشته از قبیل فوتبال نابینایان، بوچیا، گلبال، پاراتیراندازی با کمان، پارادوومیدانی، پارابدمینتون، پاراکانو، پارادوچرخه‌سواری، پاراجودو، پاراوزنه‌برداری، پاراروئینگ، پاراشنا، پاراسوارکاری، پاراتنیس روی میز، پاراتکواندو، پاراترای‌اتلون، پاراتیراندازی، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شمشیربازی با ویلچر، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر انتخاب شدند.

از میان دو رشته پاراصخره‌نوردی و پاراموج‌سواری نیز پس از بررسی‌های انجام شده رشته پاراصخره‌نوردی به عنوان بیست‌وسومین رشته به مجموع رشته‌های حاضر در بازی‌های 2028 لس‌آنجلس افزوده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما