شناسهٔ خبر: 67573352 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تورم سه هزار درصدی پول فوتبالیست‌ها!

انتقاد شدید درویش از افزایش دستمزد بازیکنان

مدیرعامل پرسپولیس اعتقاد دارد قرارداد بازیکنان در پنج سال گذشته 30 برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، البته نگاهی به قراردادهای لیگ هفدهم و هجدهم نشان می‌دهد که این ادعا در بعضی موارد صادق است و در سایر موضوعات به نظر می‌رسد مدیرعامل پرسپولیس کمی هم اغراق کرده باشد.

درویش بعد از ترک جلسه در فدراسیون فوتبال گفت: دو جلسه بود که یکی پیرامون مجوز حرفه‌ای برگزار شد و سال به سال می‌بینیم که ابعاد شاخص‌های اف ای سی بیشتر می‌شود. از این جهت باشگاه‌ها باید تمام تلاش خود را کنند تا مجوز بگیرند. جلسه دوم هم پیرامون سقف قرارداد بود که همه اعتقاد داشتند قانون خوبی است. حتی اگر سالیانه به آن اضافه نشود هم قانون خوبی است چون در صورت افزایش تا چند سال بعد به هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: باید ببینیم آیا کیفیت فوتبال ما اینقدر پیشرفت کرده که قراردادها سه هزار درصد افزایش داشتند؟ طی پنج سال گذشته چند بازیکن جدید به تیم ملی دادیم؟ هنوز بازیکنان قبلی کیفیت خودشان را نشان می‌دهند و این نشان می‌دهد فوتبال رشد نداشته و چند برابر تورم رشد کرده است. به نظرم باید یک راه کارشناسی قرار بگیرد که دستمزدها کاهش پیدا کند.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به نقش باشگاه‌ها در این افزایش قیمت، عنوان کرد: البته شاید یک خرده ما مدیران باشگاهی مقصریم. الان چند مدیر باشگاه را دیدم که واقعا کار برایشان سخت است، آنها گفتند ما پارسال بازیکن دو میلیاردی داشتیم که برای تمدید قرارداد 20 میلیارد تومان می‌خواهد. اما فوتبال ما انقدر رشد نکرده است.

نظر شما