شناسهٔ خبر: 67573227 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

آیا ایرانیان می‌توانند در ال بانک فعالیت کنند؟| معرفی صرافی ارز دیجیتال ال بانک

صاحب‌خبر -

ال بانک نام یک صرافی ارز دیجیتال بین المللی است که برای ورود به آن نیازی به احراز هویت نیست. بنابراین ایرانیان می‌توانند به راحتی وارد این صرافی شوند و از خدمات گسترده آن استفاده کنند. Ledger Bank Exchange که به صورت مخفف lbank نامیده می‌شود، فعالیت خود را از چین و در سال ۲۰۱۵ آغاز کرده است.

ایرانیان به دلیل وجود تحریم‌های بین المللی امکان فعالیت در بسیاری از صرافی‌های معروف دنیا را ندارند و به همین دلیل انتخاب یک صرافی معتبر از اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها برخوردار است. در ادامه مطلب بیشتر با صرافی ال بانک، سطح اعتبار و مزایای آن آشنا خواهیم شد.

همانطور که در بخش ابتدائی مطلب عنوان شد صرافی ال بانک در سال ۲۰۱۵ در هنگ کنگ فعالیت خود را شروع کرد اما در ادامه و با توجه به وضع قوانین سختگیرانه توسط دولت در ارتباط با بازار ارزهای دیجیتال این صرافی دفتر مرکزی خود را به جزایر ویرجین کارائیب منتقل کرد.

کاربران این صرافی می‌توانند از هر دو نسخه وب و موبایل آن جهت انجام معاملات روزانه استفاده کنند. رابط کاربری این پلتفرم بسیار ساده است و افراد تازه کار نیز می‌توانند به راحتی با آن کار کنند. ال بانک امکانات بسیار پیشرفته‌ای مانند قابلیت کپی تریدینگ، لانچ پد، ربات معامله گر، قابلیت وام دهی و بسیاری از ابزارهای کاربردی چون اندیکاتورهای مکدی و RSI را در اختیار کاربران قرار داده است. ال بانک صرافی معتبری شناخته می‌شود که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهد شد.

اعتبار یک صرافی یکی از اولین و اساسی‌ترین فاکتورهایی است که یک معامله‌گر یا سرمایه گذار باید به آن دقت کند. با توجه به آن که کاربران یک صرافی، سرمایه‌های خود را درون پلتفرم‌های معاملاتی آن‌ها وارد می‌کنند. یا حتی از کیف پول‌های اختصاصی صرافی‌ها برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود استفاده می‌کنند، بنابراین بررسی اعتبار و امنیت آن بسیار نکته‌ی کلیدی‌ای به شمار می‌آید.

اعتبار صرافی‌ها را می‌تواند بر اساس چندین فاکتور مختلف بررسی کرد. اولین فاکتور سابقه فعالیت صرافی است. صرافی ال بانک سابقه نسبتا طولانی در بازار ارزهای دیجیتال را دارد و از این نظر نمره قابل قبولی را دریافت می‌کند.

فاکتور دیگری که برای تعیین میزان اعتبار یک صرافی می‌توان در نظر گرفت حضور در بین برترین صرافی‌های روز است. لذا ال بانک با حضور در جایگاه ۱۷ام در سایت معتبر کوین مارکت کپ از این لحاظ معتبر به نظر می‌آید. حجم معاملات روزانه از دیگر فاکتورهای نشان دهنده میزان اعتبار یک صرافی به حساب می‌آید. صرافی ال بانک روزانه به طور میانگین بیش از ۷۰۰ میلیون دلار حجم معاملات به ثبت رسیده در بخش اسپات دارد که مقدار قابل توجهی است. از طرف دیگر بیش از ۲ میلیون بازدید کننده از سایت ال بانک وجود دارد که بر میزان اعتبار آن افزوده است. وجود بیش از ۱۹ دفتر رسمی در سراسر دنیا از دیگر فاکتورهایی است که اعتبار ال بانک را به رخ می‌کشد. طی دوران فعالیت این صرافی تا به حال گزارشی مبنی بر کلاهبرداری، پولشویی و یا هک کردن اعلام نشده است.

در نهایت نیز ال بانک با داشتن مجوز فعالیت از کشورهای آمریکا، استرالیا، لیتوانی و ایتالیا میزان اعتبار بالایی را از خود نشان داده است. صرافی ال بانک با نام تجاری UAB LBANK EXCHANGE در ایتالیا به ثبت رسیده است و با شماره مجوز PSV90 قابل پیگیری می‌باشد.

LBK EXCHANGE LIMITED نیز نام تجاری این صرافی در آمریکا با شماره ثبت ۳۱۰۰۰۲۱۸۲۰۰۶۱۴ است. ال بانک در استرالیا نیز با نام تجاری LBK. INFO PTY. LTD شناخته می‌شود. آخرین مجوز به ثبت رسیده ال بانک نیز در کشور لیتوانی با نام UAB LBANK و شماره مجوز ۳۰۶۱۶۰۴۱۳ است. تمامی این موارد دلایل بسیار مناسبی بر تایید میزان اعتبار صرافی ارز دیجیتال ال بانک محسوب می‌شوند.

images_1720353586_668a833262e44

صرافی ارز دیجیتال ال بانک هیچ گونه محدودیتی را برای ایرانیان واقع نشده است و آن‌ها می‌توانند به راحتی و از طریق ثبت نام در ال بانک از خدمات آن بهره‌مند شوند. در واقع احراز هویت در این صرافی کاملا اختیاری و ورود از طریق آی پی ایران امکان‌پذیر است.

با این وجود بهتر است ایمنی را رعایت کنیم و با تغییر آی پی وارد صرافی‌های خارجی شویم. از مزایای ویژه‌ای که فعالیت در ال بانکم برای ایرانیان دارد، امکان استفاده لاز پشتیبانی به زبان فارسی است. علاوه بر آن کاربران این صرافی می‌توانند در بخش ایردراپ این پلتفرم ارزهای دیجیتال رایگان به دست بیاورند.

از دیگر مزایای این صرافی نیز می‌توان به تعداد بالای رمز ارزهای قابل معامله که بیش از ۱۰۰۰ عدد هستند و همچنین روش‌های معاملاتی مختلف مانند معاملات اسپات، فیوچرز و کپی تریدینگ اشاره کرد.

در این نوشته به بررسی صرافی ال بانک و به ویژه به لحاظ میزان اعتبار آن پرداختیم. همانطور که گفته شد این صرافی از چهار کشور ایتالیا، استرالیا، آمریکا و لیتوانی دارای مجوز فعالیت است. از طرف دیگر احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و ایرانیان می‌توانند به راحتی در آن ثبت نام فعالیت نمایند.

یکی دیگر از فاکتورهای تایید کننده اعتبار صرافی ال بانک، سابقه فعالیت طولانی آن بدون وجود شکایتی مبنی بر هک، کلاهبرداری و یا پولشویی است. حجم معاملات بالای این صرافی نیز منجر به قرار گرفتن آن در جایگاه هفدهم سایت کوین مارکت کپ شده است که باز هم مهر تاییدی بر میزان اعتبار آن به شمار می‌آید. از دیگر نکات قابل توجه در این صرافی پشتیبانی از زبان فارسی و تعداد زیاد رمز ارزهای قابل معامله در آن است.

نظر شما