شناسهٔ خبر: 67572877 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

گیشه سینمای جهان در تسخیر انیمیشن‌ها

آخر هفته بزرگی برای فیلم‌های انیمیشن در سطح جهانی رقم خورد و قسمت دوم انیمشین «Inside Out » محصول استودیو پیکساز کمپانی و «من نفرت‌انگیز ۴» از استودیو ایلومینیشن کمپانی یونیورسال موفق به ثبت عملکرد درخشانی شدند.

صاحب‌خبر -

«Inside Out ۲» به جایگاه پنجم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما رسید و «من نفرت‌انگیز ۴» در صدر گیشه فروش آمریکای شمالی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، آخر هفته بزرگی برای فیلم‌های انیمیشن در سطح جهانی رقم خورد و قسمت دوم انیمشین «Inside Out » محصول استودیو پیکساز کمپانی و «من نفرت‌انگیز ۴» از استودیو ایلومینیشن کمپانی یونیورسال موفق به ثبت عملکرد درخشانی شدند.

«Inside Out ۲» که در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۴ است، در فهرست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ صعود کرد و با فروش جهانی ۱.۲۲ میلیارد دلاری خود و عبور از «مینیون‌ها» به پنجمین فیلم پرفروش این ژانر تبدیل شده است. این انیمیشن در آخر هفته میلادی توانست ۷۸.۳ میلیون دلار از محل ۴۵ بازار بزرگ بین‌المللی کسب کند.

قسمت دوم انیمیشن «Inside Out» را «کلسی مان» کارگردانی کرده و تهیه‌کنندگی آن را نیز «مارک نیلسن» با فیلمنامه ای از«مگ لفاوه» بر عهده دارد. «امی پولر»، «فیلیس اسمیت»، «لوئیس بلک»، «تونی هیل»، «لیزا لاپیرا» و «مایا هاوک» از صداپیشگان انیمیشن جدید استودیو پیکسار کمپانی دیزنی هستند.

قسمت نخست این انیمیشن در سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «پیت داکتر» منتشر شد و علاوه بر فروش جهانی ۸۵۸ میلیون دلاری، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند ۲۰۱۶ شد.

به گزارشس ورایتی، انیمیشن «من نفرت‌انگیز ۴» هم با اختلاف کمی با «Inside Out »، در ۷۳ بازار بین‌المللی به فروش ۷۳ میلیون دلاری دست یافت تا مجموع فروش جهانی آن (فروش آمریکا+ بازارهای خارجی) به ۲۲۹.۵ میلیون دلار برسد. در این انیمیشن که «استیو کارل» در نقش گرو و «ویل فرل» در نقش یک ابرشرور فرانسوی صداپیشگی می‌کنند، با فروش ۱۲۲.۶ میلیون دلاری در آمریکا در صدر گیشه هفتگی قرار گرفت. 

«من نفرت‌انگیز ۴» همچنین در مکزیک ۱۲.۶ میلیون دلار، برزیل (۵.۹ میلیون دلار)، اسپانیا (۵.۷ میلیون دلار)، هلند (۲.۶ میلیون دلار)، اندونزی (۲.۶ میلیون دلار) و لهستان (۲.۵ میلیون دلار) فروخت.

نظر شما