شناسهٔ خبر: 67572270 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

پپ یا آنچلوتی، مربی اسپانیا همه را شگفت‌زده کرد

لوئیس دلافوئنته اسپانیایی کارلو آنچلوتی را مربی بزرگتری نسبت به پپ گواردیولا می‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، در حال حاضر کارلو آنچلوتی و پپ گواردیولا موفق‌ترین مربیان فوتبالی فعال دنیا هستند. اما اگر شما یک مربی اسپانیایی هستید و کسی از شما می‌پرسد که مربی بزرگ‌تر کیست، تقریباً می‌توانیم حدس بزنیم که پاسخ شما، گواردیولای اسپانیایی است.

با این حال، لوئیس دلا فوئنته، سرمربی اسپانیا، با انتخاب آنچلوتی به عنوان بهترین مربی حال حاضر جهان، خبرنگاران اسپانیایی را شگفت زده کرد.

2051712

مربی لاروخا گفت: «کارلتو یا پپ؟ انتخاب من آنچلوتی است.» 

آمار می گوید در واقع گواردیولا هر 24 بازی یک جام می برد. اما اگر به دقت آنچلوتی را مطالعه کنیم، عظمت آنچلوتی بی رقیب است. او تنها سرمربی ای است که در تمام پنج لیگ بزرگ اروپا عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده است. او همچنین پنج عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کرده است. تنها رئال مادرید (15)، میلان (7) و لیورپول (6) بیشتر از او لیگ قهرمانان بردند  و هیچ مربی حتی نزدیک او هم نمی شود.

2051188

یک روز به بازی حساس نیمه نهایی یورو 2024 بین فرانسه و اسپانیا مانده و کیلیان امباپه می تواند نگرانی بزرگ دلافوئنته باشد.

دلافوئنته در این رابطه گفت: «سریعاً به شما می گویم که با بازیکنانی با این ویژگی‌ها مثل سرعت و قدرت انفجاری که در دمبله هم دیده می شود، کمک همه تیم مهم است. این تنها راه مهار امباپه و بازیکنانی شبیه به او است.»

نظر شما