شناسهٔ خبر: 67571837 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تهرانی‌ها مراقب تندباد شدید باشند

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: عمده پدیده وزش تندباد‌ها می‌تواند همراه با گرد و خاک‌های محلی ناشی از بیابان‌های اطراف باشد که موجب کاهش دید می‌شود.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت هوای استان تهران، اظهار کرد: امروز صبح در استان قم به دلیل گرد و خاک، دید کاهش پیدا کرده بود، اما انتظار داریم در جنوب استان تهران با شدت بسیار کمتری این فرآیند اتفاق بیافتد و وزش باد شدیدی را بیشتر برای جنوب استان تهران شهرستان‌های ورامین، ری پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که البته شهر تهران درگیر گرد و خاک نخواهد بود، افزود: عمدتاً وزش باد شدید هرچه به سمت قم حرکت کند شاهد گرد و خاک بیشتری خواهیم بود، استان‌هایی همچون قم مرکزی گرد و خاک بیشتری خواهند داشت.

وی هشدار داد: عمده پدیده وزش تندباد‌ها پیش از ظهر یعنی از ۶ تا ۱۲ ظهر است که می‌تواند همراه با گرد و خاک‌های محلی ناشی از بیابان‌های اطراف باشد که موجب کاهش دید می‌شود.

وی اضافه کرد: در این شرایط جوی در مناطق مستعد وقوع طوفان گردوخاک، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان وجود دارد بنابراین در این مناطق احتیاط لازم باید رعایت شود.

نظر شما