شناسهٔ خبر: 67570481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سرتیپ حیدری:

هوانیروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز هوانیروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده، گفت: امروز موشک‌های هوانیروز موشک‌های از نوع دورزن با برد ۲۰ کیلومتر هستند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز دوشنبه، ۱۸ تیرماه در حاشیه برگزاری اولین کنگره شهدای هوانیروز ارتش که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یاد ۲۷۰ شهید خلبانان هوانیروز را گرامی می‌داریم، گفت: آیین امروز گرامیداشت شهدایی که هوانیروز نورانی و قدرتمندی را به یادگار برای ما گذاشتند و امروز خلبانان جوان ما با نگاه به تمثال مبارک شهدا و با نگاه به سیره شهدا کمر همت بستند که این راه نورانی را با صلابت ادامه دهند.

وی ادامه داد: همه ما خودمان را خادمان خانواده شهدا می‌دانیم و گرامی داشت یاد شهدا می‌تواند ما را به طرف اهدافمان راهنمایی کند. ما در این همایش‌ها باید سیره شهدا را الگوسازی کنیم برای نسل آینده که بتوانند شهدا زندگی‌شان را ادامه دهند.

امیر حیدری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هوانیروز امروز نسبت به هوانیروز دوران دفاع مقدس چه تفاوت‌هایی دارد، گفت: هوانیروز در دفاع مقدس سابقه نورانی دارد، اما مانند هر جنگ‌افزار و تسلیحاتی باید به روز شود.

وی ادامه داد: هوانیروز امروز در لبه فناوری قرار دارد و از لحاظ تسلیحات و تجهیزات ویژه‌ای که وارد هوانیروز شده است و قابل مقایسه با هوانیروز دوران دفاع مقدس نیست. امروز تمام پرنده‌های ما قابلیت ناوبری و پرواز در شب را دارند در حالی که در دوران دفاع مقدس ما این قابلیت‌ها را نداشتیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز موشک‌های هوانیروز موشک‌های از نوع دورزن با برد ۲۰ کیلومتر هستند و هوانیروز امروز در حالی به موشک راهبردی با برد ۲۰۰ کیلومتری مجهز شده است که در زمان دفاع مقدس برد موشک ما، ۳ کیلومتر بود که نشانه تفاوت گسترده نسبت به گذشته است.

وی افزود: امروز هوانیروز به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است. به نحوی که از حالت یگان تاکتیکی خارج شده و به یک یگان راهبردی مبدل شده است. از لحاظ مکانیزه کردن سامانه ناوبری پرنده‌ها نیز اقدامات خوبی در هوانیروز به عمل آمده است که واقعاً هوانیروز را از حیث قابلیت‌های تهاجمی نسبت به دوران دفاع مقدس بسیار متمایز کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما