شناسهٔ خبر: 67569590 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

جواهر ده، بهشت گمشده

اگر قصد سفر به جواهرده رامسر را دارید، بهتر است پیش از حرکت با مکان‌های دیدنی آن آشنا شوید تا سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کرده و از هر لحظه آن لذت ببرید.

صاحب‌خبر -

 رپرتاژ آگهی: برای اقامت، اجاره ویلا شمال یک گزینه عالی است که با فراهم‌کردن راحتی و مناظر زیبا، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر به جواهرده را برای شما به‌ارمغان می‌آورد؛ همچنین، می‌توانید یک سفر ترکیبی را برنامه‌ریزی کنید. از طبیعت بکر و هوای خنک جواهرده لذت ببرید و سپس با طی مسافتی کوتاه به متل قو بروید و با رزرو متل قو، از سواحل زیبای آن بهره‌مند شوید. این ترکیب بی‌نظیر کوهستان و ساحل، سفر خاطره‌انگیزی را برای شما فراهم خواهد کرد.

روستای جواهرده کجاست؟

روستای جواهرده در استان مازندران و در جنوب غربی شهرستان رامسر، در فاصله ۲۹کیلومتری از این شهر واقع شده‌است. این روستا، با طبیعت زیبا و آب‌وهوای دل‌نشین، به‌عنوان بهشت ییلاقات ایران شناخته می‌شود. افزایش بازدید گردشگران در سال‌های اخیر، باعث بهبود امکانات رفاهی در این روستا شده‌است؛ به‌طوری‌که علاوه‌بر لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعی، می‌توانید با رزرو چندروزه ویلا شمال، زندگی و فرهنگ مردم محلی آنجا را مشاهده کنید و از اقامت ویلا در شمال لذت ببرید.

جاهای دیدنی روستای جواهرده

قبل از سفر به جواهرده رامسر، بهتر است با جاذبه‌های دیدنی آن آشنا شوید. اگر فاصله چندساعته برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم با اجاره ویلا در چالوس اقامت راحتی داشته باشید. این کار به شما امکان می‌دهد که با استراحت کافی در ویلا چالوس، انرژی لازم برای بازدید از مکان‌های دیدنی جواهرده را به‌دست آورید. در ادامه، نگاهی به بهترین مکان‌های دیدنی جواهرده خواهیم داشت تا بتوانید از آن‌ها در برنامه سفر خود بهره ببرید:

مراتع و قله‌ها

با عبور از جاده ییلاقی جواهرده، وارد مراتع و قله‌های زیبای آن می‌شوید که مکان‌هایی عالی برای تفریح هستند. قله‌های سرخ‌تله، واژک سه براره رژه و سماموس، از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شوند که قابلیت کمپینگ را نیز دارند.

آبشار کوهستانی و دیگر آبشارهای جواهرده

از میان چشمه‌ها در جواهرده، چشمه‌های سلیمان، برشی و کوه‌کنین، به‌عنوان شاخص‌ترین‌ها شناخته می‌شوند. در زمان‌های گذشته، زمانی‌که هنوز سیستم‌های آب لوله‌کشی وجود نداشت، آب این چشمه‌ها به روستا هدایت می‌شد و نیازهای اهالی را تامین می‌کرد.

پارک جنگلی جواهرده

پارک جنگلی جواهرده یا بوستان جنگلی صفارود، یکی از زیباترین مناطق جنگلی در ۹کیلومتری جاده جواهرده است. این پارک دارای چشمه‌ای پرآب به نام آب‌معدن و رودخانه صفارود است. رودخانه صفارود از کوه سماموس سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از جنگل، به زمین‌های کشاورزی و درنهایت به دریای خزر می‌رسد. البته در این مکان امکان کمپینگ وجود ندارد؛ بنابراین، بهتر است با اقامت در ویلا شمال، از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

گورهای تاریخی گبری

گورهای تاریخی گبری با قدمتی بین ۲ تا ۳ هزار سال، بخشی از میراث هخامنشیان و زرتشتیان هستند. این بناها به‌شکل سرداب یا خمره ساخته شده‌اند و در گذشته برای دفن جسدها همراه با جواهرات و اشیای گران‌بها استفاده می‌شدند. این روش دفن، نشان‌دهنده اعتقاد عمیق مردم آن زمان به معاد و زندگی پس از مرگ بوده‌است.

دریاچه قو

دریاچه قو در مسیر جواهرده، حدود ۲٫۵ کیلومتر مسیر خاکی و پرپیچ‌وخمی دارد. قایق‌های پدالی این دریاچه به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند تا به وسط دریاچه بروند و از زیبایی‌های اطراف لذت ببرند. برای ورود به این منطقه، باید مبلغی به‌عنوان ورودی پرداخت کنید؛ همچنین، اگر قصد اقامت شبانه دارید، می‌توانید از اقامتگاه‌های محلی استفاده کنید.

لازم به ذکر است که دریاچه قو نباید با متل قو اشتباه گرفته شود؛ زیرا این دو مکان کاملا متفاوت هستند و فاصله زیادی از یکدیگر دارند. اشتباه در تشخیص این دو مکان می‌تواند منجر به اشتباه در رزرو متل قو شود.

راهنمای انتخاب اقامت در سفر به روستای جواهرده و متل قو

اگر قصد سفر به منطقه زیبای جواهرده و متل قو را دارید، نگرانی بابت اقامت نخواهید داشت. روش‌های مختلفی برای اقامت در این مناطق وجود دارند که می‌توانید براساس نیازها و ترجیحات خود یکی را انتخاب کنید. یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها، اجاره ویلا در چالوس به‌علت نزدیکی به هر دو مقصد یا رزرو متل قو است.

ویلاهای مجهز در چالوس با امکانات کامل و مناظر طبیعی زیبا، تجربه‌ای دلپذیر از اقامت را برای شما فراهم می‌کنند. برای داشتن سفری بی‌دغدغه، حتما قبل از سفر، اطلاعات لازم درباره قیمت اتاق در متل قو و ویلا چالوس را کسب کنید تا بتوانید براساس بودجه و ترجیحات خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

متل قو

متل قو یا سلمان‌شهر، بخشی از شهرستان عباس‌آباد در استان مازندران است که در فاصله ۸کیلومتری شرق عباس‌آباد و ۵کیلومتری غرب کلارآباد واقع شده‌است. این منطقه به‌‌دلیل وجود یک متل به نام قو شناخته می‌شود. متل قو به‌عنوان منطقه تفریحی آبی شناخته می‌شود؛ زیرا امکاناتی نظیر استخرهای آب شور، اسکی‌آبی، جت‌اسکی و دیگر ورزش‌های آبی در اینجا قابل دسترسی هستند که برای گردشگران و علاقه‌مندان به تفریحات آبی بسیار جذاب است.

در این منطقه، شما می‌توانید با رزرو متل قو لحظاتی آرام و لذت‌بخش را سپری کنید. قیمت اتاق در متل قو بستگی به امکانات رفاهی مانند تهویه مطبوع، حمام خصوصی، اینترنت بی‌سیم و تلویزیون دارد.

بهترین زمان سفر به جواهرده و متل قو

بهترین فصل برای سفر به جواهرده و متل قو ازنظر آب‌وهوا و زیبایی، بهار و تابستان است؛ هرچند اوایل پاییز هم‌ زمان مناسبی برای بازدید از روستای جواهرده و سواحل ذکرشده است. مسیر دسترسی به جواهرده غالبا در مه و ابر غرق است که فرصتی عالی برای عکاسی فراهم می‌کند. مسافرت به این مکان‌ها در زمستان می‌تواند بسیار سخت و دشوار باشد؛ اما اگر تجهیزات کافی و تجربه لازم را دارید، می‌توانید با اجاره ویلا در چالوس و شمال، از مناظر زیبا و آرامش‌بخش این مناطق ازطریق پنجره‌هایی با ویوی برف لذت ببرید.

سواحل جواهرده

سواحلی در نزدیکی جواهرده وجود دارند که از زیباترین و پرطرف‌دارترین جاذبه‌های طبیعی شمال ایران هستند و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

ساحل خلج رامسر

بهار، بهترین فصل برای بازدید از ساحل خلج در بلوار هنر رامسر است. در این منطقه زیبا و دل‌نشین، امکانات متنوعی برای گذراندن اوقات‌فراغت به بهترین شکل ممکن فراهم است. ازجمله این امکانات می‌توان به قایق‌رانی، آب‌تنی، دوچرخه‌سواری و موتورسواری اشاره کرد.

پس از لذت‌بردن از آفتاب و دریای ساحل خلج، می‌توانید به جواهرده، منطقه‌ای ییلاقی و سرسبز با هوای خنک و طبیعت بکر بروید. این ترکیب سفر به شما امکان می‌دهد تا تجربه‌ای متفاوت از مناظر زیبای کوهستانی و دریایی منطقه را در کنار خانواده و دوستان خود داشته باشید. برای این‌که سفرتان به شمال ایران را کامل کنید، اقامت در ویلا شمال انتخابی ایده‌آل خواهد بود. با انتخاب یک ویلا در شمال، می‌توانید از تمامی امکانات رفاهی برخوردار شوید.

ساحل رادیو دریا چالوس

ساحل رادیو دریا در شهر چالوس به‌دلیل نزدیکی به تهران و متل قو، یکی از مقصدهای توریستی پرطرفدار است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این ساحل با امکانات رفاهی گسترده‌ای ازجمله رستوران و کافی‌شاپ، محل بازی کودکان، آلاچیق، نیمکت، محل برپایی چادر و دکه‌های فروش مواد غذایی، محیطی دلپذیر و مناسب برای خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه فراهم کرده‌است.

همچنین در این ساحل انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها ازجمله هتل، هتل‌آپارتمان و سوئیت و اجاره ویلا در چالوس برای انتخاب وجود دارد. این تنوع در گزینه‌های اقامتی به شما اجازه می‌دهد تا براساس نیاز و سلیقه خود، بهترین اقامت را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله، تلاش کردیم تا بهترین سواحل و جاذبه‌های گردشگری از رامسر تا چالوس را به شما معرفی کنیم. با این اطلاعات، می‌توانید سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کرده و از زیبایی‌های طبیعی و امکانات رفاهی این مناطق نهایت لذت را ببرید؛ دراین‌میان، سایت شب بهترین گزینه برای اجاره ویلا در چالوس، متل قو و دیگر مناطق تفریحی شمال کشور است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، از خدمات آن بهره‌مند شوید و سفر خوبی را تجربه کنید.

نظر شما